نقد و بررسی Garmin Vivosmart 5

نقد و بررسی Garmin Vivosmart 5 ارسال دیدگاه

از ساعت هوشمند Venu 2 GPS گرفته تا لیلی مد روز، گارمین برخی از بهترین و زیباترین پوشیدنی های موجود در بازار را می سازد. اما همه به ویژگی های پیشرفته و طراحی های مد روز اهمیت نمی دهند. اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام ساده و با کاربرد آسان هستید، Garmin Vivosmart 5 با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. در ادامه به نقد و بررسی Garmin Vivosmart 5 می پردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی Vivosmart 5

Garmin Vivosmart 5 به صورت 24 ساعته تمام موارد اولیه از جمله فعالیت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب، قدم ها و خواب، به علاوه چند معیار سلامت پیشرفته مانند اشباع اکسیژن خون (SpO2)، ذخایر انرژی، میزان تنفس و سطح استرس را کنترل می کند. این گزینه مناسبی برای تازه واردان به ردیابی تناسب اندام است، اما پس از برنده انتخاب ویراستاران ما در این رده، Fitbit Charge 5 که دارای صفحه نمایش لمسی رنگی برتر، GPS داخلی و پشتیبانی پرداخت بدون تماس با همان قیمت است، قرار دارد. زیبایی متوسط، عمر باتری طولانی گارمین لباس‌های پوشیدنی مختلفی تولید می‌کند، بنابراین تمایز بین آنها ممکن است گیج کننده باشد. Vivosmart 5 بالاتر از 79.99 دلار Vivofit 4، ابتدایی ترین ردیاب تناسب اندام گارمین، در خط تولید قرار دارد. مدل دوم دارای شتاب‌سنج برای ردیابی گام‌ها و خواب است، اما فاقد مانیتور ضربان قلب است. در مقایسه با سایر برندها، Vivosmart 5 بیشتر با Fitbit Charge 5 فوق الذکر و Polar Unite 149.95 دلاری رقابت می کند. از نظر زیبایی شناختی، Vivosmart 5 برای یک ردیاب تناسب اندام متمرکز بر ورزش، با یک قاب پلی کربنات، یک لنز اکریلیک و یک بند سیلیکونی بسیار استاندارد به نظر می رسد.

بررسی Vivosmart 5
نقد Vivosmart 5

Vivosmart 5 برند گارمین در چه سایزهایی عرضه می شود؟

این دستگاه در دو سایز کوچک/متوسط ​​(برای مچ های بین 4.8 تا 7.4 اینچ) و بزرگ (برای مچ های بین 5.8 تا 9 اینچ) عرضه می شود. شما می توانید نسخه کوچک/متوسط ​​را در رنگ های مشکی، سفید یا نعنایی تهیه کنید، اما مدل بزرگ فقط در رنگ مشکی موجود است. برای این بررسی، گارمین مدل کوچک/متوسط ​​سفید را برای من فرستاد.
عمق مولفه ردیاب حدود 0.4 اینچ است و دارای صفحه نمایش لمسی OLED سیاه و سفید 0.73 در 0.41 اینچ (LW) با وضوح 154 در 88 پیکسل است. این یک دکمه فیزیکی چند منظوره دارد که در زیر نمایشگر قرار می گیرد. با وزن تنها 0.9 اونس، Vivosmart 5 برای پوشیدن 24 ساعته راحت است و آنقدر سبک است که من به سختی متوجه روشن بودن آن می‌شوم.

مشخصات صفحه نمایش Garmin Vivosmart 5

صفحه نمایش هفت سطح روشنایی را ارائه می دهد، اما توجه داشته باشید که سه تنظیمات بالا عمر باتری را کاهش می دهند. برای تنظیم روشنایی، به تنظیمات > سیستم > روشنایی دستگاه بروید. حتی در یک تنظیم روشنایی متوسط، صفحه نمایش واضح است و به راحتی در داخل و خارج از خانه قابل خواندن است. گزینه همیشه روشن وجود ندارد، اما می توانید مدت زمان قبل از خاموش شدن صفحه نمایش (کوتاه، متوسط ​​یا طولانی) را از طریق منوی تنظیمات تنظیم کنید. برای بیدار کردن نمایشگر، به سادگی می‌چرخانید و مچ دست خود را به سمت بدنتان بلند می‌کنید. در آزمایش، این ژست بیشتر اوقات کار می کرد، اما من گاهی اوقات مجبور می شدم از روش های جایگزین استفاده کنم: فشار دادن دکمه فیزیکی یا دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش.

مشخصات صفحه نمایش Garmin Vivosmart 5
مشخصات صفحه نمایش Vivosmart 5

بررسی میزان نگهداشت باتری گارمین Vivosmart 5

عمر باتری یکی از زمینه هایی است که ساعت Vivosmart 5 در آن می درخشد. این تست از حداکثر هفت روز وعده داده شده کوتاهی کرد، اما همچنان با تنظیم روشنایی صفحه روی خودکار و پنج روز در بالاترین سطح روشنایی، شش روز دوام آورد. Charge 5 همچنین وعده می دهد که تا یک هفته با یک بار شارژ کار کند، اما با فعال شدن تنظیمات نمایشگر همیشه روشن در آزمایش، تنها سه روز دوام آورد. Unite تا چهار روز را با شارژ وعده می دهد، اما در تجربه من فقط سه روز دوام آورد.

آیا ساعت Garmin Vivosmart 5 ضد آب است؟

همانند Charge 5، Vivosmart 5 دارای درجه مقاومت 5ATM در برابر آب است، به این معنی که می تواند فشاری معادل عمق 164 فوت را تحمل کند. می توانید با خیال راحت آن را در باران یا برف و همچنین هنگام دوش گرفتن، شنا کردن، شیرجه زدن یا غواصی بپوشید، اما برای غواصی یا ورزش های آبی با سرعت بالا مناسب نیست. Unite دارای رتبه کمتر چشمگیر 3ATM است، به این معنی که تا عمق 98 فوت در برابر آب مقاوم است.

برای اطلاع از فعالیت و سلامت خود، Vivosmart 5 دارای یک مانیتور نوری ضربان قلب، یک شتاب سنج، یک سنسور نور محیط و یک مانیتور اشباع اکسیژن خون (SpO2) است. این ردیاب چند ویژگی اساسی ساعت هوشمند از جمله کنترل موسیقی، اعلان‌های تلفن هوشمند، گزارش‌های آب و هوا و یادآوری‌های تقویم را ارائه می‌دهد. از پرداخت های بدون تماس پشتیبانی نمی کند، این ویژگی در Charge 5 موجود است.

ویژگی های ردیابی در بررسی Garmin Vivosmart 5

Vivosmart 5 ضربان قلب شما را کنترل می کند. ذخایر انرژی باتری بدن؛ تخمین زده شده کالری سوزانده شده؛ شدت دقیقه (تمام ورزش های متوسط ​​و شدید) تنفس (متوسط ​​تعداد نفس هایی که در دقیقه می کشید)؛ خواب؛ مراحل؛ و سطح استرس شبانه روزی همچنین می‌تواند سطح SpO2 شما (یک متریک Garmin که پالس Ox را صدا می‌کند)، VO2 Max، سن تناسب اندام، چرخه قاعدگی، میزان مصرف آب (که به صورت دستی وارد می‌کنید) را ردیابی کند و همچنین به‌صورت اختیاری برای شما یادآورهایی برای حرکت ارسال می‌کند و هشدارهایی در مورد بالا یا پایین بودن ضربان قلب.

برای ردیابی تمرینات، Vivosmart 5 پروفایل های فعالیت زیر را ارائه می دهد: دوچرخه، تنفس، کاردیو، الپتیکال، HIIT، دیگر، پیلاتس، شنا در استخر، ردیف کردن در داخل خانه، دویدن، پله پله، قدرت، تردمیل، پیاده روی و یوگا. این لیست نسبتاً محدود است (مثلاً گزینه دوچرخه سواری در فضای داخلی وجود ندارد) و شما می توانید هر بار حداکثر 10 مورد را به صفحه نمایش ردیاب خود اضافه کنید. می‌توانید نمایه‌های فعالیت را در دستگاه خود در طول فرآیند راه‌اندازی سفارشی کنید و انتخاب‌های خود را در هر زمان از طریق More > Garmin Devices > Vivosmart 5 > Activities در برنامه Connect ویرایش کنید.

برای مقایسه، Charge 5 با 20 حالت تمرین کمی تنوع بیشتری ارائه می دهد، اما تنها شش حالت را در یک زمان در دستگاه پشتیبانی می کند. Unite با پشتیبانی همزمان از حداکثر 20 نمایه ورزشی روی دستگاه و بیش از 100 گزینه برای انتخاب از بیسبال گرفته تا اسکیت روی غلتک، در این بخش برجسته است.

ویژگی های ردیابی در بررسی Garmin Vivosmart 5
ویژگی ردیابی در بررسی Vivosmart 5
سخن پایانی

در این مقاله به بررسی Garmin Vivosmart 5 پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید در هنگام خرید به بهترین نحو عمل نمایید. لازم به ذکر است که مجموعه رهنگارمین نمایندگی گارمین در ایران بوده و یم تواند انواع خدمات گارمین را به شما ارائه کند. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول بررسی Garmin Vivosmart 5

  1. آیا می توانم با Vivosmart 5 دوش بگیرم؟
    این ردیاب تناسب اندام دارای رتبه آب تا 5 دستگاه خودپرداز است که آن را برای شنا یا دوش گرفتن مناسب می کند.
  2. Vivofit یا Vivosmart کدام بهتر است؟
    Vivosmart می تواند مانند Vivofit و خیلی بیشتر انجام دهد. توصیه می‌شود: Garmin Vivosmart برای کسانی است که می‌خواهند تمام فعالیت‌های روزانه را اندازه‌گیری و ثبت کنند، اما ضربان قلب را نیز پیگیری کنند و اعلان‌های هوشمند مانند تماس‌ها و پیام‌ها را مستقیماً روی مچ بند دریافت کنند.
  3. آیا می توانید باند را در Garmin Vivosmart 5 جایگزین کنید؟
    vivosmart: بند این ساعت قابل تعویض نیست. برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی گارمین تماس بگیرید. vivosmart HR: باندهای جایگزین را می توان از اینجا سفارش داد. vivosmart HR+: بند این ساعت قابل تعویض نیست.
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *