مقایسه ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X با اپل واچ سری 6

مقایسه ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X با اپل واچ سری 6 ارسال دیدگاه

ساعت هوشمند یکی از محصولات پرطرفدار در دنیای تکنولوژی است که با قابلیت‌های متنوع و جذاب خود، بسیاری از کاربران را به خود جذب می‌کند. اما با توجه به تنوع برندها و مدل‌های مختلف ساعت هوشمند، انتخاب بهترین گزینه برای نیازها و سلیقه‌های شخصی ممکن است کمی دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم دو مدل محبوب و پرفروش ساعت هوشمند را با هم مقایسه کنیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی کنیم. این دو مدل عبارتند از گارمین فنیکس 6X و اپل واچ سری 6 که هر دو در سال 2020 معرفی شدند.

مقابیسه ابعاد و اندازه

گارمین فنیکس 6X یک ساعت هوشمند ورزشی و ماجراجویی است که برای کسانی که به فعالیت‌های بدنی و طبیعت‌گردی علاقه دارند، طراحی شده است. این ساعت دارای صفحه‌نمایش 1.4 اینچی رنگی و غیرلمسی با رزولوشن 280 در 280 پیکسل است که در نور مستقیم خورشید هم خوانا می‌ماند. بدنه این ساعت از جنس پلیمر تقویت شده با پوشش زیرین فلزی است و مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 100 متر را دارد. وزن این ساعت 93 گرم است که نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند کمی سنگین‌تر است.

در مقابل اپل واچ سری 6 یک ساعت هوشمند اسمارت و زیبا است که برای کسانی که به طراحی و کارایی ساعت خود اهمیت می‌دهند، مناسب است. این ساعت دارای صفحه‌نمایش 1.78 اینچی رنگی و لمسی با رزولوشن 448 در 368 پیکسل است که از تکنولوژی Always On بهره می‌برد و در هر زمانی روشن می‌ماند. بدنه این ساعت از جنس آلومینیوم، فولاد ضد‌زنگ یا تیتانیوم است و مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متر را دارد. وزن این ساعت بسته به جنس بدنه بین 30.5 تا 47.1 گرم متغیر است.

 

سیستم عامل و ویژگی ها

گارمین فنیکس 6X دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت است که می‌تواند تا 2000 آهنگ را ذخیره کند و به هدفون وایرلس متصل شود. این ساعت از سیستم‌عامل اختصاصی گارمین استفاده می‌کند که با اندروید و iOS سازگار است. این ساعت همچنین قابلیت نصب نقشه راه‌ها و توپوگرافی ایران را دارد که برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان بسیار مفید است.

اپل واچ سری 6 دارای حافظه داخلی 32 گیگابایت است که می‌تواند موسیقی را ذخیره کند و به هدفون وایرلس متصل شود. این ساعت از سیستم‌عامل WatchOS 7 استفاده می‌کند که با iOS سازگار است. این ساعت همچنین قابلیت نمایش اعلان‌ها، پاسخ به تماس‌ها و پیام‌ها، دستیار صوتی Siri و پرداخت الکترونیکی Apple Pay را دارد.

 

قابلیت های ورزشی

گارمین فنیکس 6X دارای حسگرهای متنوعی است که شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، گام‌شمار، شمارش ضربان قلب، فشارسنج و ارتفاع‌سنج می‌شود. این ساعت می‌تواند بیش از 40 نوع ورزش و فعالیت بدنی را شناسایی و ردیابی کند و داده‌های مربوط به آن‌ها را نمایش دهد. این ساعت همچنین قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن خون را نیز دارد که برای سلامت قلب و ریه مهم است. ساعت های اپل واچ ها هم ویژگی های بالا را در خود همراه دارند و حتی  می‌توانند بیش از 80 نوع ورزش و فعالیت بدنی را شناسایی و ردیابی کنند و داده‌های مربوط به آن‌ها را نمایش دهد.

باتری

باتری گارمین فنیکس 6X یکی از نقاط قوت این ساعت است که می‌تواند تا 21 روز در حالت اسمارت واچ، 60 ساعت در حالت GPS، 15 ساعت در حالت GPS و موسیقی، 120 ساعت در حالت مکس باتری، 46 روز در حالت Expedition و 80 روز در حالت Battery ذخیرهr بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد.

اما باتری اپل واچ سری 6 یکی از نقاط ضعف این ساعت است که می‌تواند تنها تا 18 ساعت در حالت اسمارت واچ، 6 ساعت در حالت GPS، 3.5 ساعت در حالت GPS و موسیقی، 7 ساعت در حالت تمرین بدون GPS و 4 ساعت در حالت تمرین با GPS بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد.

 

سخن پایانی:

با توجه به مقایسه ای که انجام دادیم، می‌توان گفت که گارمین فنیکس 6X و اپل واچ سری 6 دو ساعت هوشمند با ویژگی‌ها و هدف‌های متفاوت هستند. گارمین فنیکس 6X برای کسانی که به دنبال یک ساعت هوشمند ورزشی و ماجراجویی با باتری قوی و قابلیت‌های ردیابی پیشرفته هستند، مناسب است. اپل واچ سری 6 برای کسانی که به دنبال یک ساعت هوشمند اسمارت و زیبا با طراحی اختصاصی و قابلیت‌های هوشمندانه هستند، مناسب است. در نهایت، انتخاب بهترین ساعت هوشمند بستگی به نیازها و سلیقه‌های شخصی دارد. امیدواریم که این مقاله بتواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.

سوالات متداول مقایسه ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X با اپل واچ سری 6

کدام ساعت هوشمند برای فعالیت‌های ورزشی مناسب‌تر است؟

این سوال به نوع و سطح فعالیت‌های ورزشی شما بستگی دارد. اگر شما به فعالیت‌های ورزشی متنوع و ماجراجویانه مانند دویدن، پیاده‌روی، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری، شنا، گلف، اسکی و غیره علاقه‌مند هستید و می‌خواهید داده‌های دقیق و کاملی از عملکرد ورزشی خود داشته باشید، ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X گزینه مناسب‌تری برای شما است.

 

کدام ساعت هوشمند زیباتر است؟

این سوال به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. ساعت گارمین فنیکس 6X یک ساعت بزرگ و سنگین است که برای کسانی که به ظاهر قدرتمند و مردانه علاقه‌مند هستند، مناسب است. این ساعت دارای نمایشگر رنگی غیرلمسی است که زیر نور مستقیم خوانا می‌باشد. ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 یک ساعت کوچک و سبک است که برای کسانی که به ظاهر شیک و مدرن علاقه‌مند هستند، مناسب است. این ساعت دارای نمایشگر رنگی لمسی است که از تکنولوژی Retina بهره می‌برد و همیشه روشن است.

 

کدام ساعت هوشمند دارای باتری قوی‌تر است؟

ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X دارای باتری قوی‌تری نسبت به ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 است. این ساعت می‌تواند بسته به حالت استفاده، بین 15 تا 80 روز دوام بیاورد. ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 دارای باتری ضعیف‌تری نسبت به ساعت هوشمند گارمین فنیکس 6X است. این ساعت می‌تواند تنها 18 ساعت دوام بیاورد.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *