مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2

مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2 ارسال دیدگاه

Garmin Fenix ​​7 و Garmin Epix Gen 2 هر دو ساعت‌های گارمین برتر هستند که برای ماجراجویی طراحی شده‌اند، اما اگر می‌خواهید بین این دو تصمیم بگیرید، انتخاب می‌تواند مشکل باشد. ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما تفاوت‌های کلیدی بین این ساعت‌های درجه یک وجود دارد. در ادامه به بررسی مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2 می پردازیم.

بررسی کلی و مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2

در مرحله اول، شایان ذکر است که تنها یک مدل Epix وجود دارد، در حالی که فنیکس ​​دارای هشت پیکربندی مختلف است، با ویژگی‌های مختلف در هر کدام، مانند شارژ خورشیدی، کریستال یاقوت کبود فوق‌العاده سخت، و حاشیه‌هایی با اندازه‌های مختلف. خط Fenix ​​چیزی برای همه دارد و Fenix ​​پایه ارزان‌تر از نسل دوم Epix است. همانطور که گفته شد، Epix یک مزیت بزرگ نسبت به خط Fenix ​​7 دارد و آن صفحه نمایش زیبای AMOLED با وضوح بالا است. به نظر می رسد و احساس برتری دارد، و اگرچه ممکن است یک مزیت سطحی به نظر برسد، صفحه نمایش روشن تر واقعاً یک مزیت است چه در حال دویدن در فضای باز با استفاده از نقشه یا دنبال کردن یکی از تمرینات هدایت شده در باشگاه.

بررسی کلی و مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2
بررسی کلی ساعت Fenix 7 و Epix 2

مقایسه قیمت ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2

همانطور که گفته شد، Fenix ​​7 اصلی، بدون شارژ خورشیدی یا صفحه نمایش یاقوت کبود، ارزان تر از Garmin Epix 2 است. Fenix ​​7 از 699.99 دلار / 599.99 پوند / 1049 دلار استرالیا برای نسخه استاندارد 42 میلی متری یا 47 میلی متری شروع می شود. این محدوده با ویژگی‌های اضافی گران‌تر می‌شود، با این حال، گران‌ترین Fenix ​​7X Sapphire Solar با قیمت 999.99 دلار / 859.99 پوند / 1499 دلار استرالیا. با برچسب‌های قیمت سنگین‌تر، ارزش این را دارد که کدهای کوپن گارمین ما را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانیم در خرید شما کمی صرفه‌جویی کنیم.

از سوی دیگر، نسل دوم اپیکس از 899.99 دلار / 799.99 پوند / 1399 دلار استرالیا برای ساعت استاندارد شروع می شود که دارای بدنه فولادی ضد زنگ و لنز شیشه ای مقاوم است. دو گزینه گران‌تر در دسترس است یک مدل تیتانیومی با قیمت 999.99 دلار / 899.99 پوند / 1499 دلار استرالیا وجود دارد. نسخه ای با قاب تیتانیوم، صفحه نمایش کریستال یاقوت کبود، و نوار چرمی که فقط در بریتانیا و استرالیا موجود است، با قیمت 999.99 پوند / 1549 دلار استرالیا به فروش می رسد. هیچ نسخه خورشیدی از Epix موجود نیست.

وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، Fenix ​​7 پایه 200 دلار ارزان‌تر از Epix است، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، این ساعت هوشمند مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

طراحی و صفحه نمایش گارمین Fenix 7 بهتر است یا Epix 2؟

Fenix ​​7 در سه اندازه مختلف ارائه می شود. 42 میلی متر (7S)، 47 میلی متر (7) و 51 میلی متر (7X). همچنین یک نسخه Solar و Solar Sapphire از هر نسخه وجود دارد.

در مقابل، Epix 2 تنها با یک قاب 47 میلی‌متری در دسترس است. در حالی که یک ساعت 47 میلی‌متری روی مچ دست خیلی بزرگ نیست، اگر مچ‌های فوق‌العاده ریز دارید، ممکن است کمی ساده به نظر برسد.

شبیه به Fenix ​​7، Epix دارای پیچ‌هایی بر روی لنگه‌ها است – هر دو به وضوح برای ورزش طراحی شده‌اند، نه اینکه با پیراهن در دفتر شیک به نظر برسند، اگرچه Fenix ​​7S بدون پیچ‌های قابل مشاهده طراحی ساده‌تری دارد. هر دو ساعت به صورت استاندارد دارای بند سیلیکونی هستند، اما می توان آنها را با نوارهای نایلونی، فلزی یا چرمی Garmin تعویض کرد.

هر دو ساعت Fenix ​​7 و Epix 2 دارای پنج دکمه هستند – دو دکمه در سمت راست، سه دکمه در سمت چپ – که برای حرکت در اطراف ساعت استفاده می شود. هر دو ساعت دارای صفحه نمایش لمسی هستند. با این حال، به‌طور پیش‌فرض، تقریباً همه حالت‌های ورزشی در Fenix ​​7 و Epix 2 دارای صفحه لمسی غیرفعال هستند، بنابراین شما همچنان می‌توانید از دکمه‌ها در هنگام دویدن یا هنگام پوشیدن دستکش استفاده کنید.

طراحی و صفحه نمایش گارمین Fenix 7 بهتر است یا Epix 2؟
طراحی و صفحه نمایش گارمین Fenix 7 و Epix 2

نمایشگر ساعت Fenix 7 و Epix 2

با این حال، تفاوت اصلی طراحی بین ساعت ها در صفحه نمایش نهفته است. در حالی که هر دو دارای صفحه نمایش لمسی هستند – اولین مورد برای یک ساعت ماجراجویی برای گارمین – ساعت های سری Fenix ​​7 دارای نمایشگرهای حافظه در پیکسل (MiP) هستند، در حالی که Garmin Epix دارای صفحه نمایش رنگی AMOLED است.

هیچ بحثی وجود ندارد که نمایشگرهای AMOLED بسیار بهتر از صفحه نمایش های انعکاسی به نظر می رسند. با این اوصاف، یکی از مزایای نمایشگرهای قدیمی تر انتقالی این است که خواندن آنها در زیر نور خورشید بسیار آسان است. شبیه به چشم گربه ای، این نوع صفحه نمایش از خود خورشید برای افزایش روشنایی خود استفاده می کند، بنابراین در طول آزمایش، نگران بودیم که انتقال گارمین به AMOLED باعث شود که Epix در روزهای روشن سخت تر شود. با این حال، این مورد نبود.

صفحه نمایش در Epix بسیار روشن تر و پر جنب و جوش تر است، به خصوص در هنگام استفاده از انیمیشن های روی صفحه در حالت های تمرین. Epix همچنین دارای وضوح صفحه نمایش بالاتر 416 x 416 پیکسل است که نقشه ها را دقیق تر می کند. محدوده Fenix ​​دارای وضوح 240 در 240 پیکسل برای مدل های 42 میلی متری، 260 در 260 پیکسل برای مدل های 47 میلی متری و 280 در 280 پیکسل برای مدل های 52 میلی متری است.

مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2 از نظر عمر باتری

اگر یک دونده، کوهنورد یا سوارکار هستید که به دنبال ماجراجویی چند روزه هستید، عمر باتری اهمیت دارد، و وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، Garmin Fenix ​​7 به طور جدی چشمگیر است. گارمین می‌گوید در حالت GPS معمولی، ساعت‌های Fenix ​​7 تا 57 ساعت عمر باتری دارند و این مدت با استفاده از خورشیدی به 73 ساعت افزایش می‌یابد که بسیار بیشتر از بهترین ساعت‌های GPS است.

در Fenix ​​7، Garmin می‌گوید که قابلیت‌های خورشیدی ساعت را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. این شرکت گفته است که این کار را با افزایش سطح پنل های خورشیدی روی ساعت تا 54٪، افزایش کارایی پنل های خورشیدی و با کاهش مصرف انرژی خود ساعت انجام داده است.

گفته شد، برای اینکه این یک آزمایش منصفانه باشد، باید Fenix ​​7 بدون قابلیت های خورشیدی را با Epix 2 مقایسه کنیم. Fenix ​​7 در حالت ساعت هوشمند 18 روز عمر باتری دارد، در مقایسه با 16 روز Epix. در حالت صرفه جویی در باتری، می توانید 57 روز بین شارژ با Fenix ​​7 در مقایسه با 21 روز با Epix فاصله داشته باشید. در حالت GPS، Fenix ​​7 57 ساعت دوام می آورد، در حالی که اگر از صفحه نمایش همیشه روشن استفاده می کنید، Epix 42 ساعت و 30 ساعت دوام می آورد. در نهایت، در حالت Expedition GPS، Fenix ​​7 40 روز و Epix 14 روز دوام خواهند آورد.

مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2 از نظر عمر باتری
مقایسه Fenix 7 و Epix 2 از نظر عمر باتری

از نظر تناسب اندام ساعت گارمین Fenix 7 بهتر است یا Epix 2؟

مسلماً مهمترین عنصر هر ساعت ورزشی توانایی آن برای ردیابی ضربان قلب، خواب، استرس و فعالیت های ورزشی است. خوشبختانه، هر دو ساعت در مورد ردیابی تناسب اندام بسیار شبیه هستند. با شروع ضربان قلب، Garmin Fenix ​​7 و Epix دارای حسگر Garmin’s Elevate V4 هستند که اولین بار در Garmin Venu 2 دیدیم. این سنسور ضربان قلب و همچنین سطح اکسیژن خون را کنترل می کند. سنسور در پشت هنگام اندازه‌گیری ضربان قلب به رنگ سبز چشمک می‌زند و زمانی که اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند قرمز می‌شود (همچنین به عنوان پالس اکسیمتری یا Pulse Ox شناخته می‌شود).

علاوه بر ضربان قلب و سطح اکسیژن خون، Fenix ​​7 و Epix می توانند دما، خواب، استرس و تنفس را در 24 ساعت شبانه روز اندازه گیری کنند.

همچنین حالت های ردیابی فعالیت تقریباً برای همه چیز از جمله پروفایل های ورزشی جدید وجود دارد: مسابقه ماجراجویی، موج سواری بادی، بادبادک سواری، تنیس، Pickleball، Snowshoe، eBike، eMTB، جاده، کوهستان، داخل سالن، شن، Cyclocross، رفت و آمد، و تور.

هر دو دارای ویژگی‌های Stamina و Up Ahead جدید گارمین هستند. Stamina به گونه ای طراحی شده است که به شما امکان می دهد تلاش خود را در یک سواری یا دویدن پیگیری و مدیریت کنید. Up Ahead یکی دیگر از ویژگی های جدید است که برای اولترانرها طراحی شده است. این به شما نقاط دوره آینده را در یک نگاه نشان می دهد و موقعیت دقیق ایستگاه های امداد، مسیرها و پیچ ها و همچنین سه مورد بعدی پس از آن را از نقشه های TopoActive از پیش بارگذاری شده در اختیار شما قرار می دهد.

از نظر تناسب اندام ساعت گارمین Fenix 7 بهتر است یا Epix 2؟
تناسب اندام Fenix 7 و Epix 2
سخن پایانی

بنابراین با توجه به مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2، کدام را باید بخرید؟ همانطور که احتمالاً متوجه خواهید شد اگر تا اینجا پیش رفته باشید، این دو ساعت به شدت شبیه هستند. خود گارمین گفته است که Fenix ​​7 برای ورزشکاران نخبه طراحی شده است، در حالی که Epix برای کسانی که در باشگاه ورزش می کنند مناسب است. چیزی که واقعاً به آن بستگی دارد این است که می‌خواهید چند بار ساعت را شارژ کنید و چقدر به آن نیاز دارید.

اگر به یک ماجراجویی چند روزه می روید، جایی که ممکن است در حال بالا رفتن از صخره ها باشید، احتمالاً عمر باتری و صفحه نمایش Sapphire خط Fenix ​​7 را می خواهید. اگر برای یک ماراتن تمرین می‌کنید و اهمیتی برای شارژ کردن ساعت خود در هفته ندارید، Epix روی مچ شما عالی به نظر می‌رسد و مطمئناً از نظر عمر باتری بیشتر از Apple Watch 7 شما دوام می‌آورد.

سوالات متداول مقایسه ساعت گارمین Fenix 7 و Epix 2

  1. تفاوت Fenix ​​7 و Epix 2 چیست؟
    تفاوت تیتر این است که Epix 2 به جای صفحه نمایش انعکاسی که در خط Fenix ​​دریافت می کنید، یک صفحه نمایش AMOLED دارد. در اینجا نحوه قرارگیری این جفت در حوزه‌های کلیدی زیر آمده است: قیمت، طراحی و سخت‌افزار، عمر باتری، ردیابی ورزش، نقشه‌ها و ناوبری، و ویژگی‌های ساعت هوشمند.
  2. آیا می توانید به تماس های Garmin Epix 2 پاسخ دهید؟
    تا زمانی که یک هدست بلوتوث به تلفن متصل کرده باشید، از قبل می‌تواند به تماس‌ها پاسخ دهد، و از نظر فنی، اگر هدست بلوتوث شما دارای تشخیص صدا مانند Shokz aeropex/openrun باشد، می‌تواند از لحاظ فنی Siri/Google را وادار به برقراری تماس کند.
  3. آیا Garmin EPIX 2 صفحه نمایش لمسی دارد؟
    گارمین به وضوح خوشحال است که فناوری صفحه نمایش اکنون با چشم انداز خود سازگار شده است، بنابراین Epix Gen 2 دارای یک صفحه نمایش لمسی OLED پر جنب و جوش و همیشه روشن است که واقعاً گرافیک را به گونه ای برجسته می کند که حتی بهترین حافظه انعکاسی آن در پیکسل (MIP) ) نمایشگر LCD روشن است
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *