اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی

اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی ارسال دیدگاه

همانطور که می دانید امروزه یکی از خاص ترین و محبوب ترین اکسسوری ها در بین خانم ها و آقایان بدون شک ساعت مچی است. ساعت مچی علاوه بر کاربرد های منحصر به فردی که به همراه دارد تاثیر زیادی در استایل شما نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است که بدانید از این وسیله نیز مانند سایر زیورآلات و اکسسوری را برای ماندگاری و طول عمر بیشتر به خوبی مراقبت و نگهداری کنید. در این مطلب از سایت رهنگارمین با اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی به طور کامل آشنا خواهید شد.

فراموش نکنید مراقبت و نگهداری صحیح از ساعت مچی ورزشی بدون شک عملکرد ساعت را تحت تاثیر قرار می دهد و در طول عمر و کارکرد بهتر ساعت نقش خواهد داشت. از همین رو بهتر است توجه ویژه ای به محافظت و نگهداری از ساعت خود داشته باشید در این مطلب با نکات و عوامل مهم جهت نگهداری ساعت مچی ورزشی آشنا خواهید شد. با ما در این مقاله همراه باشید.

راهنمای نگهداری از ساعت مچی ورزشی

عمر ساعت مچی ورزشی با توجه به مراقبت و نگهداری می تواند به صورت متغیر باشد. اگر به صورت صحیح از ساعت مچی خود نگهداری کنید و با اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی آشنا باشید. بدون شک می توانید سال ها بدون هیچ گونه مشکل از ساعت مچی خود استفاده کنید. ساعت های مچی ورزشی امروزه به یک نماد تبدیل شده اند که می توانند به خوبی سبک زندگی افراد را نشان دهند.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید اگر به طور صحیح از ساعت مچی ورزشی خود نگهداری کنید بدون شک ساعت ورزشی شما تا چندین سال بدون هیچ گونه مشکل کار خواهد کرد. نگهداری و مراقبت از ساعت مچی اصلا کار سختی نیست بلکه با رعایت چند اصول و نکات ساده می توانید به طول عمر و ماندگاری بیشتر ساعت مچی ورزشی خود بیافزایید. در ادامه این مطلب از سایت رهنگارمین با نکات و اصول مهم جهت نگهداری و مراقبت صحیح از ساعت مچی ورزشی آشنا خواهید شد:

نگهداری ساعت مچی
اصول نگهداری و مراقبت از ساعت مچی ورزشی

تمیز کردن مداوم ساعت مچی ورزشی

یکی از مهم ترین اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی بدون شک تمیز کردن مداوم ساعت است. در واقع تمیز کردن برای افزایش طول عمر بیشتر ساعت مچی باید انجام شود. جهت تمیز کردن ساعت مچی شما عزیزان می توانید با استفاده از یک پارچه نرم تمامی آلودگی ها را از روی بند و صفحه ساعت تمیز کنید.

جهت تمیز کردن بند ساعت با توجه به نوع و جنس بند روش های متنوعی وجود دارد. اگر بند ساعت مچی ورزشی شما فلزی است می توانید برای تمیز کردن از آب ولرم و یا شوینده های مخصوص استفاده کنید. جهت تمیز کردن بند های چرمی و سیلیکونی نیز می توانید هم از پارچه نرم و هم از شوینده ها استفاده نمایید. در زمان تمیز کردن این نکته مهم را در نظر داشته باشید باید ساعت مچی ورزشی خود را به خوبی خشک نمایید.

مراقبت و سرویس دهی منظم ساعت

یکی دیگر از اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی بدون شک مراقبت و سرویس دهی منظم ساعت مچی است. این بدان معناست در زمان خرید ساعت مچی توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش و گارانتی به ساعت تعلق گیرد. شما عزیزان می توانید با استفاده از خدمات پس از فروش ساعت مچی ورزشی خود ساعت خود را توسط شرکت های ارائه دهنده به راحتی سرویس دهی کنید. فراموش نکنید اگر ساعت مچی شما به صورت مکانیکی است بهتر است در طول سال 2 بار سرویس دهی انجام دهید همچنیم اگر ساعت مچی از نوع کوارتزی است هر چهار سال یکبار این فرایند انجام شود.

سرویس دهی ساعت مچی
سرویس دهی و مراقبت مدوام از ساعت مچی

ضد آب بودن ساعت مچی را بررسی کنید

از دیگر اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی می توان به بررسی ظرفیت ضد آب بودن ساعت مچی اشاره کرد. اغلب ساعت های مچی ورزشی از قابلیت ضد آب بودن برخوردار هستند. اما این نکته مهم را در نظر داشته باشید میزان ظرفیت ضد آب بودن در تمامی ساعت ها به طور یکسان نیست.

از همین رو بهتر است برای نگهداری و مراقبت صحیح از ساعت مچی ورزشی خود در زمان خرید ظرفیت ضد آب بودن ساعت را به خوبی بررسی کنید. به طور کلی می توان گفت ظرفیت ضد آب بودن ساعت ها متفاوت است به طور مثال می توان بیان کرد برخی از ساعت های مچی تنها ظرفیت آن ها مختص شستشو دست است. و برخی دیگر تا عمق 30 و 50 متری در آب نیز ظرفیت دارند.

خودداری از باز کردن ساعت مچی ورزشی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی بدون شک خودداری از باز کردن ساعت مچی است. این نکته مهم را در نظر داشته باشید هیچ گاه بدون داشتن تخصص پشت صفحه ساعت مچی را باز نکنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در ساعت بهتر است جهت تعمیر و عیب یابی ساعت مچی ورزشی ساعت ساز و یا فرد ماهر و با تجربه در این زمینه این کار را انجام دهد.

چرا که در صورت باز کردن ساعت مچی و بدون داشتن مهارت ممکن است گرد و غبار به داخل ساعت نفوذ کند و یا در صورت بررسی توسط شما ساعت مچی دچار برخی مشکلات شود.

باز کردن ساعت مچی
عدم باز کردن ساعت مچی ورزشی

دوری از تماس مستقیم ساعت با مواد شیمیایی

از دیگر اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی می توان به دوری از تماس مستقیم ساعت مچی با مواد شیمیایی اشاره کرد. مواد شیمیایی شامل جیوه، لوسیون ها، عطرها، گازها، پاک کننده و شوینده ها ممکن است باعث رنگ تغییر بدنه، بند و قسمت های فلزی ساعت شوند.

در صورت استفاده از این مواد شیمیایی توجه داشته باشید در ابتدا دست خود را کاملا تمیز و خشک نمایید سپس از ساعت مچی استفاده کنید. در این صورت از بروز هرگونه مشکل در ساعت مچی جلوگیری می شود. علاوه بر این موارد فراموش نکنید قرار گرفتن طولانی مدت ساعت در مقابل نور خورشید باعث آسیب رساندن به باتری و بدنه ساعت خواهد شد.

چگونه از ساعت مچی ورزشی خود محافظت کنیم؟

با اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی به طور کامل آشنا شدید. برای افزایش ماندگاری و عمر بیشتر ساعت مچی بهتر است نسبت به این اصول و نکات توجه کافی داشته باشید. در ادامه با اصول دیگر از نگهداری از ساعت مچی ورزشی آشنا خواهید شد:

  • ساعت مچی ورزشی را در مکانی قرار ندهید که تغییرات دمایی شدید وجود دارد.
  • سعی کنید از ساعت خود به خوبی مراقبت کنید تا هیچ گونه خط و خش بر روی بدنه و صفحه ساعت ایجاد نشود.
  • در صورت انجام کارهای سنگین و مشکل بهتر است ساعت مچی را خود را از دستتان باز کنید.
  • متوجه داشته باشید ضربه ای بر روی صفحه ساعت ایجاد نشود چرا که ممکن است به اجزای داخلی ساعت صدمه وارد شود.
  • بند ساعت خود را به طور مرتب بررسی کنید و مطمئن شوید بند شل و یا فرسوده نشده باشد.
مراقبت از ساعت مچی ورزشی
چگونگی نگهداری از ساعت مچی ورزشی
سخن پایانی

در این مطلب از سایت رهنگارمین همانطور که گفته شد با اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی به طور کامل آشنا شدید. اگر به طور صحیح از ساعت مچی ورزشی خود نگهداری کنید بدون شک ساعت ورزشی شما تا چندین سال بدون هیچ گونه مشکل کار خواهد کرد. نگهداری و مراقبت از ساعت مچی اصلا کار سختی نیست بلکه با رعایت چند اصول و نکات ساده می توانید به طول عمر و ماندگاری بیشتر ساعت مچی ورزشی خود بیافزایید.

سوالات متداول اصول نگهداری ساعت مچی ورزشی

  1. چگونه از ساعت مچی ورزشی خود محافظت کنیم؟
    ساعت مچی ورزشی را در مکانی قرار ندهید که تغییرات دمایی شدید وجود دارد، سعی کنید از ساعت خود به خوبی مراقبت کنید تا هیچ گونه خط و خش بر روی بدنه و صفحه ساعت ایجاد نشود، متوجه داشته باشید ضربه ای بر روی صفحه ساعت ایجاد نشود چرا که ممکن است به اجزای داخلی ساعت صدمه وارد شود، بند ساعت خود را به طور مرتب بررسی کنید و مطمئن شوید بند شل و یا فرسوده نشده باشد.
  2. مراقبت و سرویس دهی منظم ساعت به چه صورت است؟
    در زمان خرید ساعت مچی توجه داشته باشید که خدمات پس از فروش و گارانتی به ساعت تعلق گیرد. شما عزیزان می توانید با استفاده از خدمات پس از فروش ساعت مچی ورزشی خود ساعت خود را توسط شرکت های ارائه دهنده به راحتی سرویس دهی کنید. فراموش نکنید اگر ساعت مچی شما به صورت مکانیکی است بهتر است در طول سال 2 بار سرویس دهی انجام دهید همچنین اگر ساعت مچی از نوع کوارتزی است هر چهار سال یکبار این فرایند انجام شود.
  3. میز کردن مداوم ساعت مچی ورزشی به چه صورت انجام می شود؟
    واقع تمیز کردن برای افزایش طول عمر بیشتر ساعت مچی باید انجام شود. جهت تمیز کردن ساعت مچی شما عزیزان می توانید با استفاده از یک پارچه نرم تمامی آلودگی ها را از روی بند و صفحه ساعت تمیز کنید. جهت تمیز کردن بند ساعت با توجه به نوع و جنس بند روش های متنوعی وجود دارد. اگر بند ساعت مچی ورزشی شما فلزی است می توانید برای تمیز کردن از آب ولرم و یا شوینده های مخصوص استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *