آموزش برنامه ورزشی hiit در ساعت گارمین ارسال دیدگاه

ورزش همیشه برای سلامتی بدن و روح ما بسیار مفید و مهم بوده است. اما در جهان امروز، با فراگیر شدن فضای دیجیتال، برنامه‌های ورزشی اینترنتی و تمرین با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل و محصولات هوشمند فراوان شده‌اند. در این میان، گارمین به عنوان یکی از برندهای برتر در زمینه تولید محصولات هوشمند ورزشی، برنامه‌های ورزشی متنوعی را در ساعت‌های خود ارائه می‌دهد. یکی از برنامه‌های مهم و محبوب گارمین، برنامه HIIT است که در این مقاله به آموزش برنامه ورزشی hiit در ساعت گارمین می پردازیم.

معرفی برنامه ورزشی hiit

مخفف عبارت High-Intensity Interval Training است که به یک برنامه ورزشی با شدت بالا و تناوب‌های کوتاه اشاره دارد.
در این برنامه ورزشی، شدت تمرین بین دوره‌های کوتاه با استراحت‌های کوتاه تناوب می‌کند.
این روش ورزشی در کمترین زمان ممکن برای شما امکان تمرین ورزشی با شدت بالا را فراهم می‌کند.
همچنین، برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش استقامت، سوخت و ساز بدن و کاهش وزن هستند، برنامه HIIT یک گزینه بسیار مناسب است.
یکی از بهترین راه‌های انجام برنامه HIIT، استفاده از ساعت‌های هوشمند گارمین است.
این ساعت‌ها، قابلیت انجام تمرینات HIIT را با توجه به نیاز شما فراهم می‌کنند.
یکی از مهمترین ساعت‌های هوشمند گارمین، ساعت فنیکس ۶ است که با توجه به قابلیت‌های آن، برای انجام برنامه HIIT بسیار مناسب است.

چگونه از برنامه hiit در ساعت هوشمند گارمین استفاده کنیم ؟

برای شروع، شما باید به دنبال انتخاب برنامه HIIT مناسب برای خود باشید.
برنامه‌های HIIT مختلفی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند تمریناتی با شدت بالا انجام دهید.
برای مثال، برنامه HIIT با استفاده از دوچرخه ثابت برای شدت، برنامه HIIT با استفاده از وزنه، برنامه HIIT با استفاده از دویدن و … را می‌توانید انتخاب کنید.
پس از انتخاب برنامه HIIT مناسب، شما باید ساعت هوشمند گارمین خود را روشن کرده و برنامه HIIT را در آن اجرا کنید. در این برنامه، شما می‌توانید شدت، تعداد دوره‌های ورزشی و مدت زمان هر دوره را تنظیم کرده و همچنین برای هر دوره وقت استراحت را نیز تنظیم کنید. پس از تنظیم برنامه، شما می‌توانیدشروع به اجرای آن کنید.
با شروع برنامه HIIT در ساعت گارمین، ساعت هوشمند به شما اعلام می‌کند که آیا شما آماده شروع ورزش هستید یا خیر.
پس از اعلام آمادگی، شما می‌توانید با شروع دوره اول ورزشی خود، تمرین را آغاز کنید. هر دوره ورزشی باید با شدت بالا و به مدت زمان کوتاهی انجام شود. پس از اتمام هر دوره، با استفاده از دکمه‌های ساعت گارمین، به راحتی به دوره بعدی بروید.

آیا با برنامه hiit میتوان هدف وزنی مشخصی تنظیم کرد ؟

یکی از مزیت‌های برنامه HIIT در ساعت گارمین، امکان تنظیم هدف وزنی شماست. شما می توانید با توجه به وزن و هدف‌های ورزشی مدنظرتان، هدف وزنی خود را در ساعت گارمین تنظیم کنید.
همچنین، با استفاده از این ساعت، می‌توانید نتایج و پیشرفت‌های خود را در طول زمان بررسی کنید.
برای مثال، می‌توانید تعداد دوره‌هایی که انجام داده‌اید و مدت زمان هر دوره، شدت و میزان سوخت کالری‌های خود در هر دوره را در ساعت گارمین بررسی کنید.
به علاوه، این ساعت هوشمند به شما این امکان را می‌دهد تا پیام‌های تشویقی و موزیک‌های مورد علاقه‌تان را برای هر دوره ورزشی تنظیم کنید تا به شما کمک کند تا در حین تمرینات موتیوشن بیشتری داشته باشید.

چگونه برنامه HIIT را در ساعت گارمین خود تنظیم کنیم؟

برای تنظیم برنامه HIIT در ساعت گارمین خود، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:
  1. ابتدا، ساعت گارمین خود را روشن کنید.
  2. سپس، از منوی اصلی ساعت گارمین خود، به قسمت “تمرینات” یا “ورزش” بروید.
  3. در این قسمت، برنامه HIIT را انتخاب کرده لازم به ذکر است در برخی از مدل‌های ساعت گارمین، برنامه HIIT به صورت پیش‌فرض در قسمت “تمرینات” وجود دارد.
  4. پس از انتخاب برنامه HIIT، شما می‌توانید تنظیمات مختلفی را روی ساعت خود اعمال کنید. برای مثال، شما می‌توانید شدت و مدت زمان هر دوره را تنظیم کنید، همچنین می‌توانید زمان استراحت بین دوره‌ها را نیز مشخص کنید.
  5. برای اعمال هر یک از این تنظیمات، می‌توانید از دکمه‌های موجود در ساعت گارمین خود استفاده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از دکمه‌های بالا و پایین، می‌توانید شدت و مدت زمان هر دوره را مشخص نموده و با استفاده از دکمه‌های چپ و راست، می‌توانید زمان استراحت بین دوره‌ها را تنظیم کنید.
  6. پس از اعمال تمامی تنظیمات، می‌توانید برنامه HIIT را شروع کنید. با فشردن دکمه ی “بازگشت”، شما به صفحه اصلی برنامه HIIT برمی‌گردید و می‌توانید با فشردن دکمه “شروع”، تمرین خود را آغاز کنید.
  7. در حین اجرای برنامه HIIT، ساعت هوشمند گارمین به شما اعلام می‌کند که آیا شما آماده ادامه تمرین هستید یا نه ؟ و همچنین، با استفاده از دکمه‌های موجود در ساعت، می‌توانید به دوره بعدی بروید و یا در صورت نیاز، به دوره قبلی بازگردید.
  8. پس از اتمام برنامه HIIT، ساعت هوشمند نتایج تمرین را به شما نمایش می‌دهد. این نتایج شامل مقدار کالری‌هایی که در هر دوره سوزانده اید، مدت زمانی که در هر دوره صرف کرده‌اید، تعداد دوره‌هایی که انجام داده‌اید و دیگر آمارهای مربوط به تمرین شما است.
  9. برای مشاهده نتایج تمرین، شما می‌توانید به قسمت “تاریخچه” یا “پیشرفت” در منوی اصلی ساعت گارمین بروید. در این قسمت، می‌توانید نتایج تمرینات گذشته‌ی خود را نیز مشاهده کرده و پیشرفت خود را بررسی کنید.
  10. همچنین، برای بهبود پیشرفت خود و افزایش motivation، می‌توانید از قابلیت‌های دیگر ساعت گارمین مثل پیشنهاد برنامه‌های تمرینی متنوع، اطلاعات تغذیه‌ای و تناسب اندام، دنبال کردن پیشرفت دوستان خود و … استفاده کنید.
سخن پایانی
در پایان لازم است بدانید که ساعت گارمین با استفاده از GPS و شتاب‌سنج‌های داخلی خود، می‌تواند اطلاعات بیشتری را در مورد تمرینات شما جمع آوری کند.
این اطلاعات شامل :
  • فاصله‌ی پیموده شده
  • مسافتی که دویده اید
  • میزان سوخت کالری
  • زمان صرف شده در هر دوره ورزشی
هستند که به شما کمک می کند تا به سهولت به اندام ایده آل خود نزدیک شوید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *