نقد و بررسی ساعت گارمین fenix 7

نقد و بررسی ساعت گارمین fenix 7 ارسال دیدگاه

دنیای پوشیدنی‌های تناسب اندام مکانی پیچیده و متنوع با محصولاتی است که کاربران با هر نوع راه را هدف قرار می‌دهند. با این حال، اگر ساعتی وجود دارد که برای همه جذاب باشد، آن ساعت Garmin Fenix ​​7 است. درست مانند مدل قبلی خود، Fenix ​​7، آنقدر مملو از فناوری و ویژگی است که حتی علاقه مندترین ورزشکاران نیز بعید به نظر می‌رسند که از همه چیزهایی که ارائه می‌کند استفاده کنند. گفتن این موضوع در نقد و بررسی ساعت گارمین fenix 7  زودتر خالی از لطف نیست، اما Fenix ​​7 بهترین پوشیدنی ورزشی است که می‌توانید در حال حاضر بخرید.

همه چیز درباره ساعت فنیکس 7 برند گارمین

قبل تر به سراغ نقد و بررسی ساعت گارمین فنیکس 6 رفتیم و حال نوبت به فنیکس 7 می رسد. چیزی که شاید در مورد بررسی ساعت گارمین Fenix ​​7 قابل توجه‌تر باشد، این است که چقدر بهتر از Fenix ​​6 است، ساعتی که قبلاً مملو از ویژگی‌ها و پوشیدنی ورزشی درخشان در نوع خود است. شاید برای تیم توسعه گارمین سخت بوده باشد که به اندازه کافی ویژگی های جدید را در سر داشته باشد، اما به نوعی این ویژگی ها را دارد و مجموعه ای از قابلیت های جدید و بهبود یافته در اینجا وجود دارد.

بالای لیست یک صفحه نمایش لمسی است، اولین باری است که این قابلیت در محدوده Fenix ​​قرار گرفته است. همچنین طراحی دقیق و عمر باتری بهتر، به‌علاوه شارژ خورشیدی کارآمدتر (برای مدل‌هایی که این ویژگی را دارند) وجود دارد. Fenix ​​7 همچنین دارای جدیدترین حسگر نوری Elevate گارمین برای نظارت دقیق تر ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون است.

فنیکس 7 را می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که در هنگام دویدن، قرمز و سفید همگام با سرعت شما چشمک بزند تا شما را برای کاربران جاده بیشتر دیده شود.

در نهایت، مجموعه ای از ویژگی های آموزشی جدید برای تجربه کاربری بی نظیر در ساعت فنیکس 7 تعبیه شده است.

همه چیز درباره ساعت فنیکس 7 برند گارمین
همه چیز درباره ساعت فنیکس 7

انواع مدل فنیکس 7

در نقد ساعت گارمین fenix 7 باید گفت که این ساعت همانند نسل قبلی خود در مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از اندازه‌ها، رنگ‌ها و ترکیب‌های ویژگی‌های مختلف و طیف وسیعی از قیمت‌ها موجود است.

این گوشی در سه سایز 42 میلی‌متری (فنیکس 7 اس)، 47 میلی‌متری (فنیکس 7) و 51 میلی‌متری (فنیکس 7 ایکس) عرضه می‌شود که هر کدام اندازه و وضوح صفحه‌نمایش متفاوتی دارند. کوچکترین (Fenix ​​7S) دارای صفحه نمایشی با اندازه 1.2 اینچ و وضوح 240 در 240 است. صفحه نمایش Fenix ​​7 1.3 اینچی و 260 x 260 پیکسل است. در نهایت، صفحه نمایش Fenix ​​7X 1.4 اینچی و 280 x 280 پیکسل است.

سپس این مدل‌ها به سه نوع دیگر تقسیم می‌شوند:

  • استاندارد،
  • Solar
  • Sapphire Solar

fenix 7X فقط در Solar و Sapphire Solar موجود است. Sapphire بیانگر این واقعیت است که ساعت با شیشه کریستال یاقوت کبود ضد خش عرضه می شود، در حالی که Solar نشان می دهد که می تواند انرژی اضافی را از خورشید دریافت کند، به لطف یک حلقه باریک که بین قاب و صفحه ساعت قرار گرفته است. در مورد نوع استاندارد، این محصول دارای شیشه Corning Gorilla Glass DX و بدون شارژ خورشیدی است.

بررسی قیمت گارمین فنیکس 7

نکته قابل ذکر درباره مشخصات ساعت گارمین fenix 7 قیمت فیکس 7 گارمین از 600 پوند برای Fenix ​​7S/Fenix ​​7 استاندارد و 780 پوند برای Solar Fenix ​​7X شروع می شود. و در بیشترین حالت که sapphire solar است  1050 پوند هزینه دارد.

بررسی قیمت گارمین فنیکس 7
قیمت گارمین فنیکس 7

طراحی فنیکس 7 گارمین چگونه است؟

در بررسی ساعت گارمین fenix 7 باید گفت که اگرچه طراحی اصلاح شده است، اما هیچ چیز چشمگیری در اینجا وجود ندارد. دکمه شروع/توقف/روشن/خاموش دارای یک رنگی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن آن در صورت افتادن آن روی زمین طراحی شده است. در همین حال،  گارمین برای ظاهر کلی زیباتر، سر پیچ های در معرض دید را جابجا کرده است.

نکته ای که در باب بررسی ساعت گارمین fenix 7 باید گفت این است که پنج دکمه در لبه‌های بدنه ساعت پراکنده شده‌اند که همان کاری را که در اکثر ساعت‌های دیگر گارمین انجام می‌دهند، انجام می‌دهند. مچ بند چیز خاصی نیست اما تا زمانی که آن را خیلی محکم نبندید راحت است.

این ساعت به اندازه کافی جذاب است، اما از روی دیگر بزرگ است. حتی کوچکترین مدل های آن نیز ممکن است بزرگ به نظر برسند.

آیا می توان قابلیت لمسی ساعت Fenix7 را غیرفعال کرد؟

بزرگترین تغییر تغییری است که حداقل در ابتدا به آن توجهی نمی شود و باید در نقد ساعت گارمین fenix 7 به آن اشاره کرد، صفحه نمایش لمسی Fenix ​​7. و همچنین شما می توانید به طور کامل یا فقط در حین تمرین آن را غیرفعال کنید  و  اگر بخواهید همچنان می توانید از دکمه ها برای همه چیز استفاده کنید.

هر چند که ممکن است شک داشته باشید، ممکن است بخواهید قبل از خاموش کردن آن فرصتی به آن بدهید. برای مثال، این که بتوانید تایمرها و آلارم‌ها را با تند کشیدن سریع و ضربه زدن به انگشت تنظیم کنید، و به‌جای ایجاد فرورفتگی در انتهای انگشتان خود با فشار دادن مکرر دکمه، به آرامی در پیام‌ها و ایمیل‌ها بچرخید حرکت در اطراف نقشه ها در حالی که در حال پیاده روی یا دویدن طولانی و آهسته هستید با استفاده از صفحه نمایش لمسی نیز بسیار آسان تر است.

تنها چیزی که در مورد حالت صفحه لمسی تغییر می‌دهم این است که کنترل دقیق‌تری برای اینکه کجا فعال است و کجا نیست اضافه کنم. به عنوان مثال، اگر در یک دویدن طولانی خارج از خانه هستم، لمس در اکثر صفحه‌های تمرین برای من مفید نیست، اما اگر بخواهم نقشه را زمانی که از مسیر خارج می‌شوم مرور کنم می توانید به گونه ای تنظیم کنید که در این حالت فعال شود.

طراحی فنیکس 7 گارمین چگونه است؟
طراحی فنیکس 7 گارمین

بررسی امکانات ضربان سنج ساعت Fenix7

یک نکته مهم در بررسی ساعت گارمین fenix 7 این است که نه تنها Fenix ​​7 دارای قابلیت های تمرینی و ورزشی است، بلکه در مورد ضربان قلب عمومی و دقت GNSS نیز عملکرد بسیار چشمگیری دارد. حقیقتا می توان گفت که در ورزش های مختلف به خصوص دویدن؛ این ساعت عملکرد فوق العاده ای داشته است.

پس بررسی ها و آزمایش های مختلف نظیر دویدن با این ساعت، از ده دوی مجموعاً 81 کیلومتری، اختلاف میانگین ضربان قلب تنها 1.36٪ بود و برای همه دوی ها به جز دو دوی زیر 1٪ بود که یک نتیجه عالی محسوب می شود.

مانیتور اپتیکال ضربان قلب Fenix ​​7 از کمربند قفسه سینه برای دوره‌های کوتاه فعالیت شدید عقب‌تر است و عملکرد آن برای حداکثر ضربان قلب نیز با اختلاف 4.3 درصد نسبت به همان دویدن‌ها، چندان خوب نیست. با این حال، مطمئناً برای اکثر تمرینات به اندازه کافی خوب است.

بررسی امکانات ضربان سنج ساعت Fenix7
ضربان سنج ساعت Fenix7

نقد GPS ساعت گارمین فنیکس 7

GPS فنیکس 7 در نوع خود از بهترین ها به شمار می رود. با فعال بودن GNSS تمام سیستم‌های تک باند، فواصل گزارش شده توسط Stryd pod با 1.1% اختلاف مطابقت دارد. این یک نتیجه خیره کننده است، و بررسی ردیابی GPS نشان می دهد که سرگردانی یا برش گوشه بسیار کمی است.

در ادامه دویدن حتی این مقدار اختلاف نیز می تواند کمتر شود.

بررسی مشخصات و ظرفیت باتری Garmin Fenix 7

یکی دیگر از پیشرفت های کلیدی برای Fenix ​​7 ظرفیت باتری است که در مقایسه با سری Fenix ​​6 به طور کلی افزایش یافته است.

در حالت استاندارد ساعت هوشمند، کوچکترین ساعت در این محدوده، Fenix ​​7S، تا 11 روز رتبه بندی می شود و مدل خورشیدی آن را تا 14 روز بالقوه افزایش می دهد. اگر از تنظیمات چند سیستمی GNSS استفاده کنید، استفاده مداوم از GPS و ضربان قلب برای این ساعت 26 ساعت (30 ساعت با خورشیدی) رتبه بندی می شود و اگر فقط GPS را انتخاب کنید به 37 ساعت (46 ساعت با خورشیدی) افزایش می یابد.

افزودن پخش موسیقی باعث افزایش عمر باتری می شود و در کنار تمام سیستم های GNSS آن را به هفت ساعت کاهش می دهد. برای این بررسی Fenix ​​7S Solar برای من فرستاده شد و با حدود چهار تا پنج ساعت تمرین در هفته (بدون موسیقی) حدود یک هفته قبل از نیاز به شارژ مجدد استفاده می کردم. این برای من به اندازه کافی خوب است.

اگر عمر باتری بیشتر از آن می خواهید، Fenix ​​7 و Fenix ​​7 Solar انتظار شما را به خوبی برآورده می کنند، با عمر باتری ساعت هوشمند به 18 روز (22 روز با خورشیدی) و استفاده از GNSS تمام سیستم (بدون موسیقی) با رتبه بندی 40 ساعت (48 ساعت با خورشیدی).

ظرفیت باتری Garmin Fenix 7
ظرفیت باتری Garmin فنیکس 7

ساعت فنیکس 7 حداکثر چند روز شارژ نگه می دارد؟

بهترین عمر باتری از Fenix ​​7X است، با 28 روز استفاده از ساعت هوشمند (40 روز با خورشیدی) و استفاده از GNSS تمام سیستم با امتیاز فوق العاده 40 ساعت (48 ساعت با خورشیدی).

البته همه این زمان‌ها را می‌توان با رها کردن حالت‌های فقط GPS در تمرینات و فعال کردن حالت‌های مختلف ذخیره باتری Fenix ​​افزایش داد. به عنوان مثال، گارمین ادعا می کند که Fenix ​​7X می تواند تا 139 روز در حالت Expedition و بیش از یک سال در حالت ساعت صرفه جویی در باتری ارائه دهد. با این حال، دومی بیشتر ویژگی‌های ساعت را خاموش می‌کند.

بررسی نکات جانبی درباره گارمین فنیکس 7

اولین مورد این است که ساعت هنوز مانند ساعت‌های Polar و Coros فاقد قدرت در حال اجرا است. این قابلیت وجود دارد، اما اگر می‌خواهید آن را در Fenix ​​7 فعال کنید، باید لوازم جانبی جداگانه‌ای مانند Stryd running pod یا یکی از لوازم جانبی سازگار با Power Power Garmin مانند کمربند قفسه سینه گارمین HRM-Pro یا Garmin Running Dynamics Pod.

همچنین مشاور تغذیه هوشمند مانند ساعت های Polar ندارد. این به شما یادآوری می‌کند که در تمرینات طولانی چه زمانی باید کربوهیدرات و آب مصرف کنید و اگر سطح تلاش شما بالاتر یا کمتر از حد انتظار باشد، با آن سازگار می‌شود.

با این حال، این کاستی‌های کوچک به‌طور قابل توجهی جذابیت Fenix ​​7 را تضعیف نمی‌کند، و با ویژگی‌های فراوانی که در جاهای دیگر دارد، بیش از آن‌ها را جبران می‌کند.

قابلیت برنامه ریزی برای ورزش در ساعت فنیکس 7

این اندازه گیری است که می تواند به حالت های تمرین دویدن و دوچرخه سواری در قالب یک صفحه داده اضافی اضافه شود. هدف آن بر اساس داده‌های مربوط به تمرینات و تناسب اندام، تخمینی از میزان استقامت شما در هر زمان معین در طول تمرین است. این برای ورزشکاران استقامتی که می خواهند بدانند در سطوح تلاش فعلی، احتمالاً می توانند با موفقیت به خط پایان برسند یا یک تمرین را بدون خالی کردن انرزشی انجام دهند مفید است.

نکات جانبی درباره گارمین فنیکس 7
قابلیت های جانبی Fenix7

قابلیت پخش موسیقی و ساخت پروفایل ورزش حرفه ای در Garmin fenix 7

طبیعی است که Fenix ​​7 تمام ویژگی هایی را که نسل قبلی خود را بسیار عالی کرده است، به ارث برده است. پروفایل های ردیابی ورزش برای هر ورزشی زیر نور خورشید وجود دارد. همچنین می‌توانید موسیقی را از Spotify، Deezer و Amazon Music دانلود، ذخیره و پخش کنید، بنابراین اگر دوست دارید موسیقی متن فیلم را اجرا کنید، مجبور نیستید تلفن خود را با خود ببرید.

قابلیت ردیابی وضعیت بدنی در هنگام ورزش از ویژگی های گارمین فنیکس 7

از مشخصات ساعت گارمین fenix 7 این است که این ساعت ویژگی هایی مانند Garmin Coach و تمرین روز پیشنهادات تمرینی را برای دوندگان و دوچرخه سوارانی که نیاز به الهام دارند ارائه می دهد. در همین حال، PacePro به شما کمک می کند تا تلاش خود را در طول رویدادهای دویدن اندازه گیری کنید، و ClimbPro نمایش تصویری از پیشرفت بالا و پایین صعود و فرود را به دوچرخه سواران ارائه می دهد.

همانطور که انتظار دارید، تمام معیارهای معمول پیگیری فعالیت و تناسب اندام نیز وجود دارند و درست هستند. Fenix ​​7 خواب، پله‌ها، بالا رفتن از طبقه و استرس شما را ردیابی می‌کند و وضعیت تمرین، حداکثر VO2 و سطح انرژی شما را از طریق ویژگی Body Battery و سایر موارد زیر نظر دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ساعت گارمین fenix 7 پرداخته شد تا با داشتن دید کلی بتوانید بهترین انتخاب را در هنگام خرید داشته باشید. شما همچنین می توانید انواع محصولات گارمین را با گارانتی و امکان اسال به سراسر کشور از فروشگاه رهنگارمین، نمایندگی گارمین در ایران سفارش دهید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رهنگارمین در ارتباط باشید.

سوالات متداول بررسی ساعت گارمین fenix 7

  1. آیا Fenix ​​7 ارزش خرید دارد؟
    اگر بهترین فناوری پوشیدنی چند ورزشی را می‌خواهید، یک Fenix ​​7 – ترجیحاً مدل 47 میلی‌متری که بهترین نسبت اندازه صفحه‌نمایش به عمر باتری و هزینه را ارائه می‌دهد، برای خود تهیه کنید. این بهترین ساعت ورزشی است که با پول می توان خرید، به هر شکلی که باشد.
  2. آیا Garmin Fenix ​​7 دقیق است؟
    دقت مکان یابی GPS ساعت های فضای باز گارمین در حدود 3 متر (10 فوت) است که 95 درصد مواقع است. این بدان معناست که در هر زمان، ساعت شما مکان شما را در فاصله 3 متری از مکان واقعی شما ذخیره می کند.
  3. آیا Fenix ​​7 بهتر از Fenix ​​6 است؟
    محدوده Fenix ​​7 همچنین دارای GPS دقیق تری است، زیرا Garmin پشتیبانی GPS چند باند را به Fenix ​​7 اضافه کرده است و ویژگی های نقشه برداری در ساعت بسیار بهبود یافته است. در طول آزمایش، متوجه شدیم که GPS Fenix ​​7 سریعتر از Fenix ​​6 متصل می شود، اما داده های پس از اجرا مشابه به نظر می رسید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *