دلایل استفاده از ساعت هوشمند

دلایل استفاده از ساعت هوشمند 6

با وجود اینکه تعداد زیادی ساعت هوشمند از برندهای مختلف در بازار موجود است، اکثر مردم فکر می‌کنند که ساعت‌های هوشمند هیچ فایده‌ای ندارند یا صرفاً هدر دادن پول هستند. در واقع، کسانی که چنین فکر می کنند، تصور روشنی از چیستی ساعت هوشمند و قابلیت های آن ندارند. فناوری در حال پیشرفت است و ما باید با آن حرکت کنیم. از آنجایی که ساعت‌های هوشمند در حال تبدیل شدن به یک ترند هستند، قبل از اینکه فکری برای خرید آن کنید، باید در مورد مزایای داشتن آن بدانید. بنابراین، پیشاپیش بخوانید و نکات کلیدی را بررسی کنید که در پایان این مقاله کاملاً مطمئن هستیم که متوجه خواهید شد که آیا یک ساعت هوشمند برای سبک زندگی شما مناسب است و چگونه به شما کمک می کند تا زندگی خود را آسان تر کنید. در ادامه به بررسی دلایل استفاده از ساعت هوشمند و مزایا و معایب آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

مزایای ساعت هوشمند چیست؟

ساعت‌های هوشمند به خصوص ساعت های گارمین بسیاری از ویژگی‌های مفید موجود در گوشی‌های هوشمند را دریافت می‌کنند و روی مچ شما قرار می‌دهند. می توان از آنها برای دریافت اعلان ها، برقراری و دریافت تماس های تلفنی و دسترسی به طیف گسترده ای از برنامه ها استفاده کرد. آنها اغلب به ردیاب های تناسب اندام پیشرفته مجهز هستند که می توانند هر حرکتی را که انجام می دهید تجزیه و تحلیل کنند و برخی از برنامه ها واقعاً مفید هستند. به عنوان مثال، می توانید از مچ دست خود با اوبر تماس بگیرید، لیست کارهای روزانه را پیگیری کنید و به کتاب های صوتی گوش دهید. در واقع، خواهید دید که اکثر برنامه های محبوب گوشی های هوشمند اکنون دارای نسخه های ساعت هوشمند هستند. بیایید نگاهی به دلایل استفاده از ساعت هوشمند داشته باشیم که باعث شود آن را به یک ساعت معمولی ترجیح دهید.

مزایای ساعت هوشمند چیست؟
مزایای ساعت هوشمند

قابلیت های بیشتر علاوه بر نشان دادن زمان

تقریباً همه ما ترجیح می دهیم ساعت بپوشیم. هدف از پوشیدن ساعت یا برای دانستن زمان یا صرفا برای مد است. یک ساعت خوب ظاهری عالی می دهد. اما، با کشف ساعت‌های هوشمند، آن‌ها بسیار فراتر از اعلام زمان هستند. آنها تمام ویژگی های اولیه ای را که یک ساعت معمولی می دهد و مطمئناً بیشتر از آن را ارائه می دهند. در طول این مقاله در مورد بقیه جزئیات به شما توضیح خواهیم داد.

پیدا کردن راحت تر گوشی از دلایل استفاده از ساعت هوشمند

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی یا کلید خود را گم کرده باشید که شما را کاملاً ناامید کرده است. این نوع موقعیت‌ها معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که عجله دارید و نمی‌توانید برای آن دیر بیایید. در چنین مواردی، یک ساعت هوشمند واقعا می تواند به شما کمک کند. اکثر ساعت‌های هوشمند دارای ویژگی پیدا کردن تلفن هستند که می‌توانید تلفن یا هر دستگاه دیگری را به ساعت متصل کنید و می‌توانید زنگی را از طریق ساعت خود ایجاد کنید. اگر گوشی خود را گم کردید، کافی است چند دکمه روی ساعت خود فشار دهید تا در عرض چند ثانیه گوشی را پیدا کنید.

پیدا کردن راحت تر گوشی از دلایل استفاده از ساعت هوشمند
پیدا کردن راحت تر گوشی

قابلیت تبدیل ساعت هوشمند به ساعت ورزشی

ویژگی اصلی اکثر ساعت های هوشمند قابلیت تبدیل شدن به ساعت ورزشی هستند. این سیستم ورزشی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که در مسیر اهداف تناسب اندام خود قرار دارید. اگر یک ساعت هوشمند دارید، می‌تواند جایگزین سایر ردیاب‌ها و گام‌سنج‌های تناسب اندام شود. علاوه بر این، این ساعت‌های هوشمند می‌توانند گام‌ها، کالری‌ها، مسافت، ضربان نبض، ضربان قلب، خواب و سایر معیارهای مورد نیاز شما را بشمارند. حتی مدل های ضد آب نیز وجود دارد که برای شناگران مناسب است. البته در صورتی که تمایل به خرید ساعت ورزشی دارید می توانید از راهنمای خرید ساعت ورزشی نیز استفاده کنید.

قابلیت تماس و پیام دادن از دلایل استفاده از ساعت هوشمند

با ساعت هوشمند خود، نیازی به بیرون آوردن گوشی از جیب یا کیف ندارید. می توانید تماس ها را دریافت کنید و به پیام هایی که در حال حرکت دریافت می کنید پاسخ دهید. این واقعاً در بیشتر موارد برای شما مفید است، مانند زمانی که در حال ورزش هستید، در یک جلسه و غیره. برخی از ساعت ها دارای پشتیبانی صوتی هستند، که حتی می توانید با آن صحبت کنید و با شخص دیگری ارتباط برقرار کنید که تلفن شما انجام می دهد. همیشه به یاد داشته باشید که یک ساعت هوشمند جایگزین گوشی هوشمند نمی شود، اما به اندازه کافی قادر است برخی از کارها را به جای تلفنی که تجربه جدیدی به شما می دهد انجام دهد.

قابلیت تماس و پیام دادن از دلایل استفاده از ساعت هوشمند
قابلیت تماس و پیام دادن در ساعت هوشمند

اتصال به شبکه های اجتماعی از طریق ساعت هوشمند

همه ما از رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، واتس اپ، اسنپ چت، اینستاگرام یا هر چیز دیگری استفاده می کنیم. ما اغلب از هر یک یا همه اینها اعلان دریافت می کنیم زیرا باید تلفن خود را در دست بگیریم و ببینیم که چیست. یکی از دلایل استفاده از ساعت هوشمند همین است. با ساعت‌های هوشمند، می‌توانید به سادگی اعلان‌هایی را روی مچ دست خود دریافت کنید که به شما امکان می‌دهد با مردم در رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید. این واقعا عالی است! هنگام انتخاب ساعت هوشمند، مراقب باشید ساعتی را انتخاب کنید که این عملکرد را ارائه می دهد.

قابلیت ست کردن صفحه ساعت هوشمند با استایل

همه آرزو دارند هر روز ظاهر جدیدی داشته باشند. با ساعت های هوشمند می توانید هر روز چهره ساعت خود را تغییر دهید. در حالت مهمانی، می توانید صفحه گوشی خود را بر اساس آن تنظیم کنید و اگر در دفتر هستید، می توانید یک صفحه حرفه ای تنظیم کنید. امکانات سفارشی سازی واقعاً شگفت انگیز است.

ارتباط بیشتر با تلفن همراه به وسیله ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند دارای باتری های قدرتمندی هستند که عمر طولانی دارند. از مزایای ساعت هوشمند این است که می‌توانید با ساعت هوشمند خود به سفر بروید که شما را در طول سفر حتی تا ده روز با یک بار شارژ کامل متصل نگه می‌دارد. این واقعاً یک خبر خوب است که با استفاده از ساعت هوشمند، اکثر کارهایی که روی تلفن خود انجام می دهید را می توان با ساعت هوشمند انجام داد. به این ترتیب می توانید مدت زمان طولانی تری به تلفن خود متصل شوید که باتری کمتری مصرف می کند.

ارتباط بیشتر با تلفن همراه به وسیله ساعت های هوشمند
ارتباط بیشتر با تلفن همراه

قابلیت بازی کردن یکی از دلایل استفاده از ساعت هوشمند

ممکن است از یک ساعت معمولی استفاده کنید که فقط زمان را نشان می دهد و قادر به ارائه هیچ سرگرمی دیگری نیست. ساعت هوشمند کاملاً مملو از سرگرمی‌هایی است که با آن می‌توانید ویدیوها را تماشا کنید و موسیقی پخش کنید. حتی می توانید ویدیوهای زنده را از یوتیوب تنها با یک یا دو کلیک تماشا کنید. برای لحظاتی سریع، این حتی با صفحه نمایش کوچک آن نیز کافی خواهد بود.

امنیت ساعت هوشمند

مانند تلفن شما، ساعت‌های هوشمند نیز می‌توانند احساس امنیت را برای شما فراهم کنند. ساعت‌های هوشمند دارای ردیاب GPS هستند که می‌توانید موقعیت و عادات فعلی خود را مدیریت کنید. اگر خود را در مکانی ناشناخته بیابید و حس جهت یابی خود را از دست بدهید، این ویژگی مفیدتر خواهد بود. شما می توانید با کمک ساعت هوشمند خود با امکانات GPS راه خود را پیدا کنید. به طور کلی، با ساعت هوشمند خود احساس امنیت بیشتری خواهید کرد.

3 دلیل برای اینکه ساعت ورزشی از ساعت هوشمند بهتر است

هیچ کمبودی برای دارندگان ساعت هوشمند وجود ندارد. اما این دستگاه ها تا کامل بودن فاصله زیادی دارند. اگر به خرید یک ساعت هوشمند فکر می کنید، در اینجا ده دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید.

3 دلیل برای اینکه ساعت ورزشی از ساعت هوشمند بهتر است
ساعت ورزشی

قیمت بالای ساعت هوشمند

محبوب ترین ساعت های هوشمند 200-300 دلار قیمت دارند. این در مقایسه با ساعت های دیگر بسیار منطقی است. اما در مقایسه با یک گوشی هوشمند ارزش وحشتناکی دارد. با همین قیمت می توانید یک گوشی هوشمند میان رده خریداری کنید. این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگتر، مشخصات بالاتر، عملکرد بهتر و دوربین داخلی خواهد بود. ساعت های هوشمند مزایای خود را دارند، اما از نظر ارزش برای پول، هیچ مقایسه ای وجود ندارد.

لزوم به همراه داشتن گوشی در کنار ساعت هوشمند

برخی از مردم به این امید که گوشی های خود را در خانه بگذارند ساعت های هوشمند خریداری می کنند. متأسفانه، این معمولاً عملی نیست. برخی از ساعت‌های هوشمند دارای اسلات سیم‌کارت هستند، اما اکثر آن‌ها فاقد آن هستند، به این معنی که شما نمی‌توانید بدون اینکه گوشی خود را در نزدیکی خود داشته باشید، تماس تلفنی برقرار کنید یا دریافت کنید. اکثر برنامه های ساعت هوشمند نیز بدون یک برنامه تلفن هوشمند جفت شده قابل نصب نیستند.

قابل اعتماد نبودن ساعت هوشمند نسبت به ساعت ورزشی از لحاظ آمار ورزشی

ردیابی تناسب اندام یک مفهوم نسبتا جدید است. این بدان معنی است که داده هایی که از آنها دریافت می کنید همیشه کاملاً دقیق نیستند. مشکلات ردیابی داده ها هم برای ساعت های هوشمند و هم برای ردیاب های تناسب اندام اعمال می شود. آنها می توانند اطلاعات زیادی را به شما بدهند که در غیر این صورت نمی توانستید داشته باشید. اما صحت این داده ها چیزی نیست که سلامت کسی باید به آن تکیه کند.

سخن پایانی

ساعت‌های هوشمند لوازم جانبی مفیدی هستند و بسیاری از افرادی که آن‌ها را خریداری می‌کنند از خرید آن‌ها راضی هستند. با این حال، قبل از خرید، بهتر است از خود بپرسید که در واقع چه هدفی را دنبال می کند. بسیاری از عملکردهای آنها توسط دستگاه های اختصاصی بهتر انجام می شود. و این باعث می شود ساعت هوشمند در بسیاری از کارها خوب باشد اما برای هیچ یک از آنها عالی نیست.

سوالات متداول دلایل استفاده از ساعت هوشمند

  1. ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت ورزشی؟
    ساعت های ورزشی نیز دسته ای از ساعت های هوشمند به شمار می روند. اما به طور کلی این موضوع بسته به نوع کاربری شما دارد که مشخص می کند که کدام مورد برای شما گزینه بهتری است.
  2. آیا خرید ساعت هوشمند به صرفه است؟
    در صورتی که نیاز دارید تا در کنار تلفن همراه خود گجتی داشته باشید که کار شما را راحت تر کند و بتوانید کنترل بیشتری بر روی عملکرد خود داشته باشید، ساعت های هوشمند می توانند گزینه ای مناسب به شمار روند.
  3. آیا قابلیت های ورزشی ساعت هوشمند به اندازه ساعت ورزشی است؟
    ساعت های ورزشی قابلیت های بسیار زیادی دارند که عملکرد جزئی شما را به شما نشان می دهد. از این رو نمی توان از ساعت های هوشمند انتظار داشت تا تمامی این قابلیت ها را داشته باشند.
به این پست امتیاز دهید

6 دیدگاه

  1. آیا ساعت هوشمند می تواند جایگزین ساعت ورزشی شود؟

    1. برای برخی ساعت های هوشمند این موضوع تا حدی شدنی است اما ساعت ورزشی جزئیات ورزشی بیشتری به شما ارائه می دهد.

      amirpouya amiri
  2. برای استفاده روز‌مره چه مدل ساعت مناسب تر است؟

  3. ساعت شیائومی هم دارید؟
    می بندشو!!؟

  4. ساعت هوشمند سیمکارت خور گران تر است یا بلوتوثی؟

  5. تمام ساعت های هوشمن سنسور الکتروکاردیوگرام دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *