نقد ساعت گارمين مدل fenix6

نقد و بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 ارسال دیدگاه

ساعت فنیکس گارمین از محبوب ترین نوع ساعت های هوشمند می باشد که در این مقاله به نقد و بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 می پردازیم. با ما همراه باشید.

نگاه اجمالی به ساعت گارمين مدل fenix6

در گام اول از نقد و بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 باید گفت که نسخه ششم ساعت فنیکس متفاوت به نظر می رسد. این نسل با مدل استاندارد Fenix ​​6 شروع می شود که در این مقاله بررسی می شود و برای مقایسه، دارای یک قاب 47 میلی متری است. در زیر این گوشی کمی جمع‌وجورتر Fenix ​​6S قرار دارد که دارای قاب 42 میلی‌متری است و بنابراین عمر باتری کمی کمتر است. همچنین یک نسخه حرفه ای از این مدل ها موجود است که سازگاری با موسیقی، نقشه ها و اتصال WiFi را اضافه می کند. بالاتر از آن، Fenix ​​6 قدرتمندتر وجود دارد که در کنار موسیقی، WiFi و نقشه ها به صورت استاندارد عمر باتری کمی بهتر دارد.

در نهایت، نسخه فوق‌العاده‌ای از 6X به نام Pro Solar وجود دارد که دارای بدنه تمام تیتانیومی فوق‌العاده سبک به همراه پنل‌های خورشیدی در اطراف لبه ساعت است که باعث افزایش عمر باتری می‌شود.

از ردیابی ورزش سه‌گانه گرفته تا اسکی، هوشمندی‌های ورزشی خاص Fenix ​​6 حداقل با ویژگی‌های تمرینی پیشرفته‌ای هستند که برای همه و همه، از آماتور گرفته تا ورزشکار، مناسب است.

نگاه اجمالی به ساعت گارمين مدل fenix6
نگاه اجمالی به ساعت گارمين مدل فنیکس 6

بررسی قیمت در نقد ساعت گارمين مدل fenix6

Garmin Fenix ​​6 اکنون در سراسر جهان عرضه شده است و قیمتی در محدوده 529.99 دلار تا 1149.99 دلار دارد.

بعد از بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 باید گفت که قیمت ها بر اساس مدل، رنگ و بند شما متفاوت است، اما به طور کلی Fenix ​​6 پایه ارزان ترین است و 6S و 6X از نظر قیمت یک پله بالاتر هستند. گران‌ترین آنها Fenix ​​6X Pro Solar است که هر کاری را که 6X انجام می‌دهد به اضافه شارژ خورشیدی و بدنه سبک‌تر ارائه می‌دهد.

تفاوت در قیمت به دلیل تعداد زیاد موارد اضافی موجود که هر کدام برای انواع مختلف کاربران هدف قرار می گیرند، بسیار متفاوت است.

بررسی قیمت در نقد ساعت گارمين مدل fenix6
بررسی قیمت ساعت گارمين مدل fenix6

طراحی و نمایش ساعت فنیکس 6 گارمین

در نقد ساعت گارمين مدل fenix6 باید گفت که علیرغم ارتقای طراحی، Fenix ​​6 وقتی در کنار نسل قبلی خود، Fenix ​​5 Plus قرار می‌گیرد، چندان متفاوت به نظر نمی‌رسد. این به این دلیل است که به روز رسانی ها نسبتا جزئی هستند.

به طور کلی ساعت فنیکس حجیم به نظر می‌رسدو البته دلیل خوبی برای این حجیم بودن وجود دارد که از آن ها می توان به استحکام و عمر باتری اشاره کرد. درواقع با وجود بزرگ بودم اما هنوز هم 1.1 میلی متر باریک تر از مدل Fenix ​​5 Plus است و ضخامت آن 14.7 میلی متر است که از 15.8 میلی متر کاهش یافته است.

در ضمن این ساعت کمی سبک تر به نظر می رسد وزن آن 7 گرم کمتر از مدل مشابه قبلی است. این یک پیشرفت مثبت برای ساعت هوشمندی است که به دست و پا گیر بودن معروف است.

سایز صفحه نمایش fenix 6

با این حال، بزرگ‌ترین ارتقای طراحی را می‌توان روی صفحه‌نمایش مشاهده کرد که اکنون 17 درصد بزرگ‌تر است و از صفحه‌نمایش 1.2 اینچی با وضوح 240 در 240 به صفحه نمایش بزرگ‌تر 1.3 اینچی با وضوح 260 در 260 جهش کرده است. در حالی که خیلی به نظر نمی رسد، به این معنی است که اطلاعات تناسب اندام به روشی بسیار بصری تر از قبل نمایش داده می شود زیرا اکنون می تواند فیلدهای داده اضافی و قابل تنظیم را نشان دهد.

به عنوان مثال، اکنون می توانید به لطف صفحه نمایش کمی بزرگتر، هشت اندازه گیری فعالیت به انتخاب خود را به جای شش اندازه گیری، در اطراف لبه های صفحه مدور صفحه ساعت قرار دهید. این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به پیمایش در منوهای بی پایان، اطلاعات بیشتری را در یک نگاه مشاهده کنید. ارتقا رزولوشن همچنین به این معنی است که داده‌ها کمی واضح‌تر هستند، که به این نوع نمایشگر کمک زیادی می‌کند.

طراحی و نمایش ساعت فنیکس 6 گارمین
طراحی و صفحه نمایش ساعت فنیکس 6 گارمین

میزان روشنایی ساعت fenix 6 گارمین

گارمین روشنایی صفحه نمایش را از طریق یک صفحه نمایش AMOLED با نور پس‌زمینه فوق‌العاده قدرتمند که در بسیاری از ساعت‌های هوشمند دیگر دیده می‌شود، به دست نمی‌آورد. درعوض، از فناوری حافظه در پیکسل (MIP) استفاده می‌کند که برای روشن شدن در شرایط با نور خوب به نورهای خارجی متکی است.

سپس یک نور پس زمینه LED برای زمانی که در تاریکی هستید وجود دارد. ایده آل به نظر نمی رسد، اما واقعا خوب کار می کند. صفحه نمایش Fenix ​​6 به سادگی در زیر نور مستقیم خورشید می درخشد و تمام زمان بندی ها، اطلاعات ضربان قلب و ارتفاعات به طور بی نقص نمایش می دهد.

Fenix ​​برای ماجراجویی ساخته شده است همراه شما در حالی که در ناشناخته بزرگ هستید. بدون توجه به انتهایی که در آن انجام می دهید، تمام آنچه را که می توانید به آن پرتاب کنید، ردیابی کنید. بنابراین با در نظر گرفتن استحکام ساخته شده است، بنابراین می تواند حتی در برابر خشن ترین عناصر مقاومت کند. آخرین مدل نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید در نوع خود بهترین باشد.

بررسی عملکرد و ردیابی در ساعت fenix 6

به عنوان بررسي ساعت گارمين مدل fenix6در ساعت فنیکس 6 گارمین شما تنها با ضربه زدن روی دکمه بالا در صفحه اصلی، می‌توانید فهرست فشرده‌تری از ضبط‌های ضروری مانند آخرین فعالیت، مراحل، آب و هوا، ضربان قلب، اعلان‌ها، کنترل‌های موسیقی و تقویم را مشاهده کنید.

به عنوان نقد و بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 باید اشاره کرد که این موضوع تغییر بزرگی نسبت به آنچه در سری های قبلی Fenix ​​دیدیم نیست، اما به این معنی است که شما تحت تأثیر واقعیت ها و ارقام قرار نگرفته اید و می توانید چیزها را راحت تر پیدا کنید. اصلاحات دیگر در این زمینه به صورت مدیریت انرژی و شفافیت باتری است تا کاربران بتوانند بهتر درک کنند که ساعت چقدر عمر می کند. با این حال، در بخش باتری بیشتر در مورد این صحبت خواهیم کرد..

دکمه‌ها همان چیزی هستند که همیشه برای تعامل با Fenix ​​6 استفاده می‌کنید، زیرا صفحه‌نمایش لمسی وجود ندارد، و به درستی این کار را انجام می‌دهید  برای اطمینان از اینکه ساعت در محیط‌های زیادی چه در زیر آب، چه در برف یا هر جای دیگری پاسخگو است. یک صفحه نمایش لمسی برای ساعتی که برای ماجراجویی مانند این ساخته شده است مناسب نیست.

یکی از برجسته‌ترین پیشرفت‌ها در ردیابی چند ورزش، به‌روزرسانی سنسور ضربان قلب آن است. قبلاً مجبور بودید یک بند سینه اضافی برای ردیابی ضربان قلب خود هنگام شنا بخرید. با این حال، گارمین موفق شده است حسگر را تغییر دهد تا اکنون بتواند ضربان قلب را در زیر آب اندازه گیری کند و نیاز به بند اضافی را از بین ببرد.

بررسی عملکرد و ردیابی در ساعت fenix 6
بررسی عملکرد ساعت fenix 6

ویژگی های GPS ساعت fenix 6 گارمین

اتصال GPS نیز کمی تقویت شده است. طبق تجربه ما، Fenix ​​6 تقریباً بلافاصله پس از زدن دکمه ردیابی فعالیت شروع، با پیام GPS متصل است پس از چند ثانیه، GPS را پیدا کرد.

تمام موارد استاندارد دویدن مانند مسافت، سرعت و سرعت وجود دارد، و تنظیم آماری که در طول جلسه روی ساعت نمایش داده می شود، بدون نیاز به رفتن به برنامه، بسیار آسان است.

ردیابی کاردیو در طول تمرین HIIT نیز تجربه خوشایندی را نشان داد، اگرچه نمی‌توان همین را برای خود تمرین گفت. Fenix ​​6 هنگام پریدن روی جعبه یا چرخاندن کتل بل روی مچ دست احساس سنگینی یا حجیمی نمی‌کند و به دلیل قرار دادن دکمه‌ها، ما در خطر تغییر تصادفی تنظیمات یا گزینه‌های ردیابی در طول تمرین سنگین نبودیم.

این کار را با ردیابی مداوم قلب شما و دادن میانگین ضربان قلب در حالت استراحت (RHR) در هفته انجام می دهد. این به ویژه برای مشاهده ارتفاع نامنظم در RHR مفید است، که نشانه خوبی است که احتمالاً باید کمی آرام باشید. همانند اپل واچ 4 و اپل واچ 5، هشدار فعالیت ضربان قلب غیرطبیعی نیز وجود دارد  نشانه دیگری که احتمالاً در آن زیاده روی می کنید.

نقد و بررسي عمر باتری در ساعت گارمين مدل fenix6

در حالت معمولی ساعت هوشمند، گارمین ادعا می‌کند که باید 14 روز از Fenix ​​6 قبل از نیاز به شارژ مجدد استفاده کنید. اگر به طور مداوم از GPS استفاده کنید، این میزان به 36 ساعت یا زمانی که روی حالت GPS حداکثر باتری تنظیم شده است به 72 ساعت کاهش می یابد.

با این حال، اگر در حالت فعالیت GPS اکتشافی یا حتی 48 روز در حالت جدید صرفه‌جویی باتری قرار گیرد، می‌توانید این مدت را تا 28 روز افزایش دهید. ما هنوز به اندازه کافی ساعت را در اختیار نداریم تا ببینیم این ادعاها چقدر دقیق هستند، اما مطمئناً شما را در ادامه مطلب به‌روزرسانی خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید مدل Fenix ​​6 Pro را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از ویژگی‌های GPS و Music تا 10 ساعت به آن اضافه کنید. شارژ نیز نسبتا سریع است و کمتر از سه ساعت طول می کشد تا باتری کاملاً خالی شود.

اگر باتری بزرگ‌تری می‌خواهید، گارمین می‌گوید که Fenix ​​6X 21 روز در حالت ساعت هوشمند یا 60 ساعت در حالت GPS برای شما دوام می‌آورد.

نقد و بررسي عمر باتری در ساعت گارمين مدل fenix6
عمر باتری در ساعت گارمين مدل fenix6

آیا باتری fenix6 با استفاده از نور خورشید نیز شارژ می شود؟

6X Pro Solar دارای باتری هم اندازه است، اما به لطف پنل های خورشیدی موجود در صفحه ساعت می توانید زمان بین شارژ را افزایش دهید. گارمین تخمین می‌زند که در شرایط نور خورشید بهینه، می‌توانید سه روز دیگر برای استفاده منظم اضافه کنید، یا اگر از GPS استفاده می‌کنید، شش ساعت دیگر اضافه کنید

اولاً، به جای ارائه یک عدد درصد باتری باقیمانده همانطور که در اکثر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار در حال حاضر دیده می‌شود، اکنون Fenix ​​6 میزان مصرف باقی‌مانده را در زمان نشان می‌دهد. بنابراین، اگر بگوییم 10٪ از باتری باقی مانده است، این را در چند روز یا چند ساعت نمایش می دهد.

این نیز در زمان واقعی تغییر می کند، بسته به نحوه استفاده شما از ساعت، زمان باقیمانده را کاهش می دهد، اگر بیشتر از باتری می خواهید، مثلاً اگر از GPS استفاده می کنید یا به موسیقی گوش می دهید.

در مرحله دوم، اکنون یک حالت ذخیره باتری نیز وجود دارد که با نگه داشتن دکمه فیزیکی در گوشه سمت چپ بالای ساعت می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. از اینجا می‌توانید برخی از ویژگی‌هایی را که برای کاهش عمر باتری شناخته شده‌اند، غیرفعال کنید تا زمان تماشا را طولانی‌تر کنید.

ویژگی حالت صرفه جویی در عمر بیشتر باتری ساعت فنیکس 6

در نهایت، یکی دیگر از ویژگی های عالی مدیریت باتری در قالب حالت Power Manager است. این گزینه که در عمق منوی تنظیمات یافت می شود، به شما امکان می دهد از بین طیف وسیعی از حالت های برق مختلف انتخاب کنید.

در نقد ساعت گارمين مدل fenix6 لازم به ذکر است که بهترین حالت برای صرفه جویی در مصرف انرژی، حالت حداکثر باتری است که بسیاری از ویژگی های مهم Fenix ​​6 مانند سنسورهای ضربان قلب، موسیقی، اعلان های تلفن و GPS را خاموش می کند.

و اگر قصد دارید آن را با خود به اسکی ببرید، حتی یک حالت به اسم ژاکت نیز وجود دارد که ایجاد شده است تا بتوان ساعت را روی بسیاری از لایه‌های لباس پوشید، ردیابی ضربان قلب، موسیقی و اعلان‌ها را غیرفعال کرد. به عنوان مثال هنوز به شما ناوبری GPS می دهد.

در مجموع، این ترفندهای نرم‌افزاری بسیار خوب به افزایش عمر Fenix ​​6 کمک می‌کنند.

چرا ساعت فنیکس 6 گارمین بخریم؟
دلایل خرید ساعت فنیکس 6 گارمین

چرا ساعت فنیکس 6 گارمین بخریم؟

با توجه به نقد و بررسي ساعت گارمين مدل fenix6 ساعت Fenix ​​6 برای کسانی ساخته شده است که واقعاً در مورد تناسب اندام و تمرین خود جدی هستند و احتمالاً به طور روزانه از ساعت برای ورزش های ماجراجویی و موارد مشابه استفاده می کنند. حتی اگر خود را یک دونده مشتاق می‌دانید، این ساعت واقعاً برای شما مناسب نیست  به سادگی ویژگی‌های گسترده آن را هدر می‌دهد. برای آن، به جای آن سری به سری Forerunner Garmin بزنید. جهت اطلاعات بیشتر نیز می توانید راهنمای خرید ساعت ورزشی را مطالعه نمایید.

  • شما به دنبال یک ساعت همه کاره هست
    ساعت Fenix ​​6 تقریباً هر چیزی را که در یک ردیاب فعالیت فکر می کنید دارد. تقریباً هیچ ورزشی وجود ندارد که نتوانید آن را ردیابی کنید و تمام ابزارهایی که از آن پشتیبانی می کنند، چه اتصال فوق سریع GPS یا اندازه گیری دقیق ارتفاع، در این ساعت وجود دارد.
  • شما یک ساعت هوشمند برای فضای باز می خواهید
    اگر از سرمایه‌گذاری روی یک مچ‌بند باکیفیت و مستحکم ناراحت نیستید و به اندازه کافی در مورد تناسب اندام چند ورزشی خود جدی هستید و می‌توانید بیشترین بهره را ببرید، پس مطمئن باشید که Garmin Fenix ​​6 یکی از بهترین‌هاست.

سخن پایانی

Fenix ​​6 نمونه ای عالی از موقعیت گارمین به عنوان یکی از بهترین سازندگان ساعت های هوشمند است. هر چیزی را که به سمت آن پرتاب می شود، انتظار داشته باشید که بدون توجه به اینکه کجا هستید و در حال انجام چه کاری هستید، به راحتی و با دقت بسیار بالا رسیدگی شود.

این واقعا ساعتی است که برای ماجراجویان ساخته شده است. این ممکن است زیباترین دستگاه موجود نباشد، اما این آخرین چیزی است که در ذهن کسانی است که به طور جدی روی این دستگاه سرمایه گذاری می کنند و به دنبال حداکثر استفاده از آن هستند.

قطعاً این دستگاهی است که بیشتر برای علاقه مندان، ماجراجویان مشتاق یا حداقل آنهایی که در مورد چند ورزش فوق العاده جدی هستند ساخته شده است.

سوالات متداول نقد ساعت گارمين مدل fenix6

  1. چگونه می توان ساعت فنیکس 6 گارمین را به صورت اصل تهیه کرد؟
    شما می توانید انواع محصولات گارمین نظیر ساعت فنیکس 6 را به صورت اصل و با گارنتی و ضمانت و ارسال درب منزل در سراسر کشور از فروشگاه رهنگارمین تهیه نمایید و درضمن این فروشگاه از قابلیت مراجعه به صورت حضوری نیز برخوردار است.
  2. آیا ساعت گارمین مدل fenix6 ازرش خرید دارد؟
    درصورتی که به دنبال ساعتی همه کاره هستید که بتوانید در انواع ورزش ها عملکرد خود را زیر ذره‌بین قرار دهید، ساعت فنیکس 6 مناسب شما است.
  3. ساعت اپل واچ بهتر است یا گارمین؟
    این مورد بستگی به نوع کاربری شما دارد که جهت اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ را مطالعه نمایید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *