نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی

نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی ارسال دیدگاه

ساعت‌های ورزشی گارمین یکی از ساده‌ترین ساعت های هوشمند برای راه‌اندازی اولیه و همچنین متصل شدن به گوشی هستند. راه‌های متعددی برای متصل شدن  ساعت ها با گوشی آیفون یا اندروید شما وجود دارد که در این مقاله به بررسی نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی هوشمند می پردازیم. در ادامه به بررسی نحوه تنظیم ساعت گارمین، از جمله راهنمایی در مورد جفت شدن آن با دستگاه iOS یا Android، دانلود برنامه های Garmin Connect و Connect IQ، اتصال به Wi-Fi پرداخته شده است.

چگونه ساعت گارمین را به گوشی متصل کنیم؟

در صورتی که به آموزش قدم به قدم اتصال ساعت هوشمند خود به تلفن همراه نیاز دارید، در ادامه این آموزش را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا به خوبی با نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی هوشمند آشنا شوید.

اطمینان از شارژ بودن ساعت گارمین

اگرچه ساعت‌های گارمین با سطح شارژ و عمر باتری مشخصی وارد بازار می‌شوند، اما باید قبل از وارد شدن به تنظیمات، ساعت جدید خود را به طور کامل آماده کنید. از این رو در گام اول از نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی هوشمند لازم است تا از شارژ بودن ساعت خود اطمینان پیدا کنید.

اطمینان از شارژ بودن ساعت گارمین
اطمینان از شارژ مناسب ساعت گارمین

دانلود برنامه Garmin Connect

در گام دوم از نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی چه از iOS یا اندروید استفاده کنید، به برنامه Garmin Connect نیاز دارید تا ساعت شما را به تلفن هوشمند شما متصل کند و تمام داده های مورد نیاز را به تلفن ارسال کند. همچنین در صورت تمایل به شما این امکان را می دهد تا پیام ها و سایر نوتیفیکیشن های تلفن هوشمند را دریافت کنید.

فعالسازی بلوتوث در گوشی

این ممکن است واضح به نظر برسد، اما بلوتوث برای متصل شدن ساعت و سپس همگام سازی داده ها مورد نیاز است. شما نمی توانید مستقیماً از طریق تنظیمات بلوتوث با ساعت جفت شوید و باید از طریق برنامه بروید.

فعالسازی بلوتوث در گوشی
روش فعالسازی بلوتوث در گوشی

آماده سازی ساعت گارمین برای اتصال به موبایل

وقتی ساعت گارمین خود را شارژ کردید، زمانی که به حد شارژ مورد نیاز رسید؛ به‌طور خودکار روشن می‌شود. این فرآیند با توجه به مدل ساعت ممکن است کمی متفاوت باشد اما به هرحال مراحل آماده سازی و راه اندازی ساعت، یکسان است.

تنظیم زبان ساعت Garmin

بعد از اینکه ساعت روشن شد لازم است تا زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا به مرحله بعدی بروید.

اتصال ساعت گارمین به برنامه Garmin Connect

برای بررسی نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی لازم است تا برنامه موبایل Garmin Connect را دانلود کنید و «ایجاد حساب» یا «ورود به سیستم» را انتخاب کنید.

اگر قبلاً از دستگاه گارمین استفاده کرده اید، می توانید از جزئیات ورود به سیستم موجود خود استفاده کنید. در غیر این صورت، راه اندازی حساب کاربری چند دقیقه طول می کشد.

سپس در برنامه گارمین به قسمت More > Garmin Devices > Add Garmin Device بروید.

این برنامه به دنبال هر دستگاهی است که به دنبال جفت شدن و اتصال است، که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند، بنابراین مطمئن شوید که ساعت و گوشی شما به یکدیگر نزدیک هستند.

اتصال ساعت گارمین به برنامه Garmin Connect
اتصال ساعت به برنامه Garmin Connect

تنظیم مجدد ساعت گارمین با Garmin Connect برای اتصال به موبایل

اگر ساعت گارمین شما به درستی به موبایل متصل نشده است و در حال تنظیم مجدد آن هستید، می توانید به منوی تنظیمات رفته و از آن طریق مراحل اتصال را دنبال کنید.

وقتی موبایل در دسترس باشد، ساعت شما یک کد 6 رقمی را نشان می‌دهد که می‌توان آن را در هشدار پاپ‌آپ روی تلفنتان وارد کرد. آن را تایپ کنید و ساعت به تلفن همراه شما متصل می شود.

پس از برقراری ارتباط اولیه، برخی از مراحل راه‌اندازی حساب بیشتر به شما نشان داده می‌شود: شما یک آواتار برای برنامه انتخاب می‌کنید، و همچنین سؤالاتی درباره حالات حیاتی نظیر وارد کردن اطلاعات جنسیت، وزن، قد و تاریخ تولد است.

نحوه راه اندازی دستی ساعت گارمین

ما این را توصیه نمی کنیم، اما اگر بلافاصله با گوشی هوشمند خود جفت نشوید، همچنان می توانید بسیاری از تنظیمات برگزیده دستگاه برای اتصال ساعت گارمین به گوشی را بدون جستجو در برنامه تنظیم کنید. این اطلاعات کافی برای اطلاع رسانی به داده های تمرینی به ساعت ارائه می دهد، اما شما همچنان می خواهید زمانی با تلفن جفت شوید.

اگر از گزینه جفت اولیه «Pair With Phone» روی ساعت «نه» را انتخاب کنید، از شما خواسته می‌شود موارد زیر را انتخاب کنید:

  • مایل یا کیلومتر
  • فرمت زمان 12-24 ساعته
  • جنسیت
  • سال تولد
  • نوع واحد برای محاسبه ارتفاع
  • نوع واحد برای وزن
  • تنظیم زمان از طریق GPS یا به صورت دستی

در اینجا، همچنین می‌توانید انتخاب کنید که ساعت گارمین را روی کدام مچ می‌زنید و مناطق ضربان قلب خود را سفارشی کنید.

نحوه راه اندازی دستی ساعت گارمین
راه اندازی دستی ساعت گارمین

نحوه اتصال ساعت گارمین به Wi-Fi

بعد از اتصال ساعت گارمین به گوشی اگر یک ساعت گارمین سازگار با Wi-Fi دارید، گام بعدی در فرآیند راه‌اندازی این است که یک اتصال برقرار کنید تا مطمئن شوید که تمام داده‌های فعالیت، تنظیمات و در صورت سازگاری، موسیقی به‌طور خودکار زمانی که هر دو به Wi-Fi متصل هستند همگام‌سازی و سینک می‌شوند.

از گزینه «Set-up Wi-Fi» در برنامه که در پایان راه‌اندازی ظاهر می‌شود، یا می‌توانید آن را در منوی دستگاه در زیر General > Wi-Fi Networks پیدا کنید.

نحوه اتصال ساعت گارمین به Wi-Fi
اتصال ساعت گارمین به Wi-Fi

نحوه اتصال به Garmin Connect IQ

بخش بزرگی از سفارشی‌سازی ساعت و استفاده حداکثری از عملکرد آن، اتصال به فروشگاه اپلیکیشن کوچک Garmin است که Connect IQ نامیده می‌شود نباید با برنامه معمولی Connect اشتباه گرفته شود. این برنامه به عنوان یک برنامه مستقل وجود دارد و باید از اپ استور یا گوگل پلی دانلود شود.

برای راه اندازی این اپ به بخش Device در برنامه Garmin بروید و Activities, Apps and More > Activities & Applications > Get More Applications را انتخاب کنید.

نحوه اتصال به Garmin Connect IQ
اتصال به Garmin Connect IQ

روش دانلود اپلیکیشن برای ساعت گارمین

برای اتصال ساعت گارمین به گوشی نیاز است تا برنامه های کاربردی دیگری نیز دانلود نمایید تا بهترین تجربه کاربری را بیابید. در اینجا، افزونه های شخص ثالث را از تعدادی ارائه دهنده خواهید دید که می توانند به ساعت شما اضافه شوند. موسیقی، برنامه‌های ناوبری، چهره‌های ساعت، ابزارهای آموزشی و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. اگر به دنبال چیزی خاص هستید، از قابلیت جستجو استفاده کنید.

البته همه دستگاه‌ها با همه برنامه‌ها سازگار نیستند، بنابراین هر فهرست برنامه دارای گزینه «دستگاه‌های سازگار» است که به شما امکان می‌دهد بررسی کنید. به عنوان مثال، Spotify فقط بر روی ساعت های انتخابی D2، Fenix، Forerunner، MARQ و Vivoactive کار می کند.

روش دانلود اپلیکیشن برای ساعت گارمین
روش های دانلود اپلیکیشن برای ساعت گارمین
سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی پرداخته شد تا با توجه به آن بتوانید به بهترین نحو ساعت گارمین خود را به تلفن همراه متصل کنید و تجربه کاربری خود را بهبود بخشید.

سوالات متداول نحوه اتصال ساعت گارمین به گوشی

  1. چرا گارمین من به گوشی من وصل نمی شود؟
    تلفن هوشمند و دستگاه خود را خاموش کنید و دوباره آنها را روشن کنید. فناوری Bluetooth را در تلفن هوشمند خود فعال کنید. همچنین برنامه Garmin Connect را به آخرین نسخه به روز کنید. دستگاه خود را از برنامه Garmin Connect و تنظیمات بلوتوث گوشی هوشمند خود حذف کنید تا فرآیند جفت شدن را دوباره امتحان کنید.
  2. چگونه بلوتوث را در ساعت گارمین خود روشن کنم؟
    بر روی صفحه لمسی ساعت چند ثانیه انگشت خود را نگه دارید و تنظیمات > تلفن را انتخاب کنید. وضعیت فعلی اتصال Bluetooth را نشان می دهد و به شما امکان می دهد فناوری بلوتوث را روشن یا خاموش کنید. دستگاه اعلان‌های هوشمند را بر اساس انتخاب‌های شما به‌طور خودکار روشن و خاموش می‌کند.
  3. چرا ساعت گارمین من همگام سازی و سینک نمی شود؟
    اتصال اینترنت تلفن را بررسی کنید اگر اتصال در دسترس نیست یا مختل شده است، ممکن است پیام «Sync Failed» را در برگه حساب در برنامه Garmin Explore مشاهده کنید. اطمینان حاصل کنید که WiFi یا اینترنت همراه موبایل فعال است. حالت هواپیما را خاموش کنید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *