مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ

مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ ارسال دیدگاه

به عنوان یک دونده، یک ساعت هوشمند می تواند تمرین شما را به سطح بالاتری برساند. اینکه بتوانید عملکرد خود را بسنجید وساعت ورزشی می تواند بسیار انگیزه دهنده باشد. ساعت ورزشی گارمین و اپل واچ در حال حاضر محبوب ترین ساعت های هوشمند در جهان هستند. اما تفاوت این دو ساعت محبوب چیست؟ در ادامه به مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ می پردازیم تا بتوانید از میان این دو ساعت محبوب، بهترین گزینه را انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

ساعت ورزشی گارمین بهتر است یا اپل واچ؟

در ابتدای راه مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ باید گفت که ساعت های هوشمند گارمین عمر باتری طولانی تری دارند و عملکرد نقشه برداری و ناوبری GPS دقیق تری دارند. اپل واچ ها ردیابی سبک زندگی بهتر و طیف وسیع تری از ویژگی ها را ارائه می دهند. انتخاب ساعت هوشمندی که برای دویدن روی آن سرمایه گذاری کنید می تواند دشوار باشد. در ادامه به بررسی و مقایسه کلیدی ترین قابلیت های این دو نوع ساعت محبوب می پردازیم.

دقت GPS ساعت ورزشی گارمین در مقابل اپل واچ
دقت GPS ساعت ورزشی گارمین و اپل واچ

دقت GPS ساعت ورزشی گارمین در مقابل اپل واچ

ساعت های گارمین دارای GPS بسیار برتری هستند. آنها مسیریابی دقیق تری ارائه می دهند و روی سیگنال سریعتر قفل می شوند در مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ،  اگر ردیابی دقیق GPS برای شما مهم است، گارمین انتخاب بهتری است. اپل واچ 7 از دقت بهتری نسبت به اپل واچ 3 برخوردار است، اما هنوز هیچ جا به اندازه گارمین نیست. اپل واچ‌ها دارای GPS داخلی برای ردیابی فعالیت‌های خارج از منزل هستند، اما اگر به ساعتی نیاز دارید که به شما کمک کند تا مسیرها را به دقت هدایت کنید، Garmin گزینه بهتری است. Garmin Fenix ​​به شما امکان می دهد نقشه های توپوگرافی را مشاهده کنید و مسیریابی مسیر و مسیرهای خرده نان را ارائه می دهد.
در حالی که اپل واچ به شما امکان می دهد با نقشه های گوگل پیمایش کنید، این برای دویدن در مسیر و پیاده روی چندان مفید نیست. هر دو گزینه بسیار مفیدتر از اجرای با تلفن شما هستند. در ضمن اگر فقط می خواهید بدانید چقدر دویده اید و خیلی نگران ناوبری نیستید، اپل واچ گزینه خوبی باقی می ماند.

سنسور ضربان قلب در ساعت گارمین و اپل واچ

Garmin Forerunner 55 و Apple Watch 3 دارای سنسور ضربان قلب هستند که ضربان قلب شما را در حالت استراحت و در حین دویدن می سنجند. البته سنسورهای ضربان قلبی که از طریق مچ ضربان را می سنجند، دقت کمتری دارند. اپل واچ 7 دارای سنسور ضربان قلب بهبود یافته است که آن را دقیق تر می کند. به عنوان ساعت‌های ورزشی اختصاصی، دستگاه‌های گارمین می‌توانند طیف وسیعی از معیارها را ردیابی کنند از این رو در سنجش عمکرد بسیار کاربردی است. از روی دیگر اپل واچ‌ها می‌توانند تمام معیارهای اصلی تناسب اندام را ردیابی کنند، اما برای دسترسی به داده‌های دقیق‌تر در مورد دویدن خود، باید برای برنامه Apple Fitness Plus هزینه بپردازید.

در مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ باید گفت که ساعت های اپل دارای شتاب سنج، ژیروسکوپ و ارتفاع سنج هستند. این حسگرها امکان ردیابی معیارهای دویدن مانند سرعت، تعداد قدم و آهنگ را فراهم می کنند. ساعت های ورزشی گارمین برای ردیابی طول گام، آهنگ، تعادل زمان تماس با زمین و نوسان عمودی شما طراحی شده اند. این می تواند به شما در تنظیم دقیق عملکرد کمک کند.

سنسور ضربان قلب در ساعت گارمین و اپل واچ
نمونه سنسور ضربان قلب در ساعت گارمین و اپل واچ

قابلیت راهنمای ورزشی در ساعت گارمین

Garmin Connect یک ویژگی رایگان به نام Garmin Coach دارد. شما می توانید یکی از سه مربی ورزش را انتخاب کنید تا شما را از طریق یک برنامه آموزشی شخصی و سازگار راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که این مربی ها بسیار کاربردی بوده و در اصولی ورزش کردن شما نقش مهمی را ایفا می کنند. برای دسترسی به همان نوع آموزش مجازی با اپل واچ، باید از برنامه های شخص ثالث مانند Nike Run Club استفاده کنید. برخی از برنامه‌های بهتر مربی دویدن مجازی نیاز به پرداخت هزینه اشتراک دارند.

مقایسه اپلیکیشن های ورزشی ساعت گارمین و اپل واچ

اپل استور دارای هزاران برنامه شخص ثالث در حال اجرا برای ساعت های اپل است Strava، Runkeeper، Nike Run Club، و همچنین بسیاری دیگر. فروشگاه Garmin Connect IQ تقریباً تعداد زیادی برنامه شخص ثالث ندارد، اما می‌توانید داده‌های Garmin خود را با برنامه‌های در حال اجرا محبوب مانند Strava، RunKeeper و Nike Run Club همگام‌سازی کنید.

مقایسه اپلیکیشن های ورزشی ساعت گارمین و اپل واچ
اپلیکیشن های ورزشی ساعت گارمین و اپل واچ

 

قابلیت پخش آهنگ در ساعت ورزشی

در قیاس ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ باید گفت که با هر دو ساعت اپل و گارمین، مجبور نیستید برای گوش دادن به موسیقی، تلفن همراه خود را با خود همراه داشته باشید. می‌توانید لیست‌های پخش را در اپل واچ ذخیره کنید یا با نسخه‌های LTE موسیقی پخش کنید. Garmin Forerunner و Fenix ​​می توانند به طیف وسیعی از برنامه های موسیقی متصل شوند و به شما امکان می دهند لیست های پخش را برای اجراهای خود دانلود کنید. همچنین می توانید موسیقی را از رایانه شخصی یا تلفن هوشمند خود آپلود و ذخیره کنید.

مقایسه طراحی و نمایشگر ساعت ورزشی گارمین و اپل واچ

اپل واچ ها همگی بسیار شبیه به هم هستند و به صورت مربعی با گوشه ها و لبه های گرد می باشند. آنها صفحه نمایش بزرگتری نسبت به ساعت های گارمین دارند و همچنین اکثر ساعت های گارمین صفحه نمایش لمسی نیستند و نمایشگر آن ها روشن نیست. با این حال، صفحه نمایش های گارمین طوری طراحی شده اند که در فضای باز بهتر دیده شوند. گارمین طیف وسیع تری از طراحی ساعت های هوشمند را ارائه می دهد. تمام مدل ها دارای صفحه ساعت گرد هستند، به جز Venu SQ. برخی از مدل‌ها، مانند Forerunner، فقط برای پوشیدن در هنگام دویدن طراحی شده‌اند، در حالی که Venu و Fenix ​​طراحی شیک‌تری دارند و برای پوشیدن در تمام روز در نظر گرفته شده‌اند.

مقایسه میزان عمر باتری در Apple watch و Garmin

در مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ اینجاست که تفاوت بزرگ بین ساعت‌های گارمین و اپل آشکار می‌شود. تمام مدل‌های اپل واچ، حتی جدیدترین آن‌ها، فقط می‌توانند حدود 18 ساعت بین شارژ شوند. در ضمن هنگامی که GPS روشن است، تنها حدود 6 ساعت دوام می آورد. اپل واچ 7 می تواند به مدت 36 ساعت در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی کار کند. باید هر روز یک اپل واچ را شارژ کنید که اگر در مسافت های طولانی می دوید یا روزها را بیرون از مسیر دویدن می گذرانید ایده آل نیست.

ساعت‌های گارمین بسته به ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنید و کدام مدل، عمر باتری بین ۷ تا ۱۴ روز دارند. مدل Fenix ​​زمانی که در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی قرار دارد می تواند 80 روز چشمگیر را پشت سر بگذارد و در ضمن با استفاده منظم، می تواند 9 روز بماند. مدلVenu می‌تواند به مدت 5 روز با استفاده منظم کار کند، اما در حالت همیشه روشن به مدت 2 روز دوام می‌آورد که این مورد در مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ یک برگ برنده بسیار بزرگ برای ساعت گارمین محسوب می شود.

مقایسه میزان عمر باتری در Apple watch و Garmin
میزان عمر باتری در Apple watch و Garmin

مقایسه قیمت ساعت گارمین و اپل واچ

از میان اپل واچ ها، سری 7 گران ترین است و پس از آن اپل واچ SE قرار دارد. مقرون به صرفه ترین آن سری 3 است. شما با سری 3 تجربه اولیه اپل واچ را خواهید داشت، اما اگر به مانیتور ضربان قلب دقیق تر، اکسیمتر و ECG نیاز دارید، باید سری 7 یا SE را انتخاب کنید. قیمت ساعت های اپل برای پایه ای ترین مدل ها بین 160 تا 400 دلار است. ساعت های گارمین برای مدل های پایه از 150 تا 400 دلار قیمت دارند. نسخه های گران تر با ویژگی های اضافی در دسترس هستند. مقرون به صرفه ترین گارمین Venu SQ است. آنها از حدود 150 دلار شروع می شوند. بعد، Forerunner 55 حدود 200 دلار است. سری Fenix ​​6 گران ترین ساعت های گارمین هستند. آنها از 450 دلار تا بیش از 600 دلار متغیر هستند. Fenix ​​7 با نقطه شروع قیمت 699 دلار عرضه می شود که آن را به یکی از گران ترین ساعت های موجود در بازار تبدیل می کند.

مزایای ساعت ورزشی گارمین برای دویدن

گارمین برای مدت طولانی بازیگر بزرگی در صنعت GPS بوده است. این شرکت دستگاه های GPS تخصصی کشتی ها و هواپیماها و همچنین برخی از بهترین ردیاب های فعالیت در بازار را می سازد.

Garmin Forerunner 55 یک دستگاه ابتدایی است که تمام عملکردهای اولیه یک ساعت هوشمند GPS را دارد. ضربان قلب، گام‌ها، حداکثر VO2 و خواب شما را ردیابی می‌کند و همچنین می‌توانید اعلان‌ها را از تلفن خود دریافت کنید. اگر به دنبال ساعتی باکیفیت و باکیفیت هستید، این مدل بسیار عالی است.
Garmin Venu یک ساعت میان رده با طراحی شیک تر و ویژگی های اضافی است. Venu SQ دارای صورت مربعی است که آن را شبیه به ساعت اپل می کند. علاوه بر ردیابی GPS و تمام عملکردهای اساسی، می توانید معیارهای سلامتی مانند هیدراتاسیون، استرس و چرخه قاعدگی را ردیابی کنید. همراه با دویدن های هدایت شده با مربی دویدن مجازی گارمین است. دارای نمایشگر ضربان قلب و پالس اکسی متر است. همچنین می توانید با Garmin Pay پرداخت های بدون تماس انجام دهید و اعلان های گوشی هوشمند خود را مشاهده کنید.
Garmin Fenix ​​6 یک ساعت رده بالا است که برای ورزشکارانی طراحی شده است که می خواهند تمام جنبه های دویدن خود را ردیابی کنند. دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها، عملکرد عالی GPS است و حتی می‌تواند تشخیص دهد که روی تردمیل، جاده یا مسیر می‌دوید.

مزایای ساعت ورزشی گارمین برای دویدن
مزایای ساعت ورزشی گارمین

خرید ساعت ورزشی گارمین

با توجه به مقایسه و بررسی تفاوت ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ برای خرید ساعت ورزشی گارمین شما می توانید هر نوع ساعت مد نظر خود را از فروشگاه رهنگارمین، نمایندگی گارمین در ایران سفارش دهید و در هر منطقه ای از ایران عزیزمان که باشید در سریع ترین زمان ساعت برای شما ارسال می شود. در زیر می توانید لیستی از ساعت های گارمین را مشاهده نمایید. همچنین جهت اطلاعات بیشتر در مورد خرید ساعت ورزشی می توانید راهنمای خرید ساعت ورزشی را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

با توجه به مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ اگر در مورد دویدن خود جدی هستید و به دنبال ساعت هوشمند GPS برای ردیابی دقیق معیارهای تناسب اندام و دویدن خود هستید، Garmin Forerunner 55 ارزش زیادی دارد.  عمر باتری طولانی که ساعت های گارمین ارائه می دهند، آنها را به گزینه ای بسیار بهتر برای دوندگان مسافت طولانی تبدیل می کند. حتی بهترین اپل واچ هم نمی تواند به اندازه کافی برای ردیابی یک ماراتن کار کند. اگر در دویدن تازه کار هستید و به دنبال یک ردیاب تناسب اندام هستید که بتواند معیارهای دویدن را اندازه گیری کند، بهترین ارزش برای پول Garmin Venu یا Forerunner 55 است. ساعت های گارمین در مورد ردیابی GPS و نظارت بر ضربان قلب شما دقت بهتری دارند. اگر می خواهید یک ساعت هوشمند عالی داشته باشید که بتواند به عنوان یک ساعت ورزشی نیز عمل کند، اپل واچ 3 مناسب است. این ساعت به هیچ وجه یک ساعت ورزشی تمام عیار نیست اما تا حدودی کار شما را راحت می کند.

سوالات متداول مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ

  1. چگونه می توان از رهنگارمین ساعت مد نظرم را سفارش دهم؟
    شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی و در دسته بندی ساعت ها به راحتی ساعت مورد نظر خود را سفارش دهید یا برای این مورد با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
  2. ساعت ورزشی گارمین بهتر است یا اپل واچ؟
    با توجه به مقایسه ساعت ورزشی گارمین با اپل واچ به عنوان یک ساعت ورزشی تمام عیار، ساعت گارمین می تواند انتخاب مناسب تری باشد تا بتوانید عملکرد ورزشی خود را به طور جدی ارزیابی کنید.
  3. استفاده از ساعت ورزشی در ورزش چه اهمیتی دارد؟
    این نوع از ساعت ها با سنجش ریزترین عملکردهای شما به شما کمک می کنند تا بتوانید ورزشی ایده آل داشته باشید و عملکرد خود را به طور دقیق زیر نظر بگیرید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *